סמוטריץ ללפיד: כל מה שעשיתם זה לסכסך את החברה הישראלית

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ הגן על ההסכמים הקואליציוניים, תקף בחריפות את יש עתיד ואמר כי כל מה שעשו בקדנציה הקודמת היה לסכסך את החברה הישראלית

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 21/05/15 15:04 ג בסיון התשעה

חבר הכנסת הטרי, בצלאל סמוטריץ' תקף אמש (ד') בחריפות מעל במת מליאת הכנסת את מפלגת 'יש עתיד' לקול קריאות הביניים הנזעמות של חבר הכנסת, מיקי לוי.

בדבריו הוא האשים את יש עתיד בחוסר מעש בממשלה הקודמת בתחום העוני ובסכסוך החברה הישראלית, "שנתיים הייתם בממשלה, שנתיים חבר הכנסת לפיד היה שר האוצר, מה עשיתם כדי לצמצם את העוני? מה עשיתם כדי להגדיל את העוגה, כלום. כל מה שעשיתם זה לסכסך את החברה הישראלית חלק אחד בחלק אחר סכסכתם את החילונים עם החרדים את המתנחלים עם החילונים. יצרתם מצב שכל אחד מרגיש שהוא דפוק כי משהו אחר דפק אותו".

"אתם לא חתמתם על הסכמים קואליציוניים? ההסכמים שנחתמו הם הכי חברתיים שיכולים להיות", אמר סמוטריץ' נחרצות.

סמוטריץ' תקף גם את השר לשעבר, חבר הכנסת הרב שי פירון, "630 מיליון שקל ניתנו למשרד החינוך, אתה דרשת בזמנו מיליארד שקל. בגלל שאתה כבר לא שר החינוך אז לא צריך תקציב למשרד? לאן ילך הכסף הזה? לסייעת נוספת לגנים, הוא ילך להקטנת כיתות וגני הילדים".

"החטיבה להתיישבות, היא תקציב קלאסי קואליציוני של הבית היהודי, אך גם שם, אזרחי ישראל בנגב והגליל זה לא חברתי? הם לא אזרחי ישראל? הגרעינים המשימתיים שאתה מאיר כהן מכיר אותם מצוין מדימונה, זה לא חברתי? זה לא פריפריאלי?", תמה סמוטריץ'.

הוא התייחס גם לטענות כנגד ההסכמים עם החרדים, "החרדים הם לא חלק מעם ישראל? לא מגיע להם מעונות יום? בהיבט הזה נכון ההסכמים הקואליציוניים מתקנים את העיוות שאתם גרמתם בשנתיים האחרונות כדי לדפוק את החרדים. וסוף סוף מתייחסים אליהם כאזרחי המדינה וכשכבות חלשות. הם לא פחות אזרחי מדינת ישראל מכל אחד אחר", אמר סמוטריץ'.

סמוטריץ' החמיא ללפיד על הפוסט שפרסם בנוגע להקמת הממשלה בו רצה לפרגן לממשלה החדשה וביקש "אל תעשו הון פוליטי מסכסוך החברה הישראלית. צריך לחלק את הכסף בין כולם בשוויון וההסכמים שנחתמו עושים את זה הכי טוב שאפשר", סיים.