סופית: הבחירות ליו"ר ולרשימת "הבית היהודי" יתקיימו בשני מועדים

בעקבות חוות הדעת של המפקחת על הבחירות, החליטה ועדת המפקד של "הבית היהודי" לבטל סופית את ההחלטה על איחוד שני ימי ההצבעה ולקיים את הבחירות בשני מועדים שונים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 10/10/12 18:27 כד בתשרי התשעג

סופית: הבחירות ליו"ר ולרשימת "הבית היהודי" יתקיימו בשני מועדים
rama-cc-by-sa, צילום: rama-cc-by-sa

ועדת המפקד של "הבית היהודי" החליטה הערב (ד') על ביטול ההחלטה מאתמול לפיה יאוחדו שני הימים של ההצבעות ליו"ר המפלגה ולרשימה לכנסת. על פי ההחלטה של הועדה, ההצבעות יתקיימו בשני ימים.

ההחלטה התקבלה בעקבות חוות הדעת של המפקחת על הבחירות, השופטת בדימוס שרה פריש, אשר פסלה את ההחלטה בטענה כי היא "בלתי חוקית ובלתי תקינה" ולכן - מתוקף תפקידה - ההחלטה בטלה ומבוטלת.

פריש הסבירה כי ההחלטה "מנוגדת את התקנון, את עקרונות הניהול התקין של המפקד ויש בה כדי לשנות את 'כללי המשחק' ולפגוע בזכויות מהותיות של מתמודדים המתנגדים לשינוי האמור". החלטה של פריש מחזירה את לוח הזמנים המקורי של המפקד, לפיו ב-6.11 יתקיימו בחירות לראשות המפלגה וב-13.11 יתקיימו בחירות לרשימה.

בתוך כך, מטה הצעירים של "הבית היהודי" חתם על הסכם לשיתוף פעולה עם מטה הצעירים של "האיחוד הלאומי". במסגרת ההסכם יקימו שתי הקבוצות מטה בחירות משותף לצעירים לקראת הבחירות הקרובות. בהסכם שנחתם קראו הצעירים לראשי המפלגות לרוץ ברשימה משותפת, והתחייבו לעשות הכל למען איחוד המפלגות. בנוסף, קראו הצעירים להמשיך ולדאוג לשילוב צעירים במוסדות המפלגה, ושילוב מועמדים צעירים ברשימה המשותפת לכנסת.