המפקחת על הבחירות פסלה ההצעה לאיחוד ימי ההצבעה בבית היהודי

השופטת בדימוס שרה פריש פסלה את החלטת ועדת המפקד בדבר איחוד ימי הבחירות לראשות המפלגה ולרשימתה וטענה: "ההחלטה בלתי חוקית ובלתי תקינה". זו הפעם השלישית שמשנה הועדה את החלטותיה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 10/10/12 11:14 כד בתשרי התשעג

המפקחת על הבחירות פסלה ההצעה לאיחוד ימי ההצבעה בבית היהודי
אגודת הסטודנטים מכון לב, צילום: אגודת הסטודנטים מכון לב

השופטת בדימוס שרה פריש, המפקחת על הבחירות הפנימיות במפלגת "הבית היהודי", פסלה את החלטת ועדת המפקד שהתקבלה בתום דיון סוער אמש (ג') בדבר איחוד ימי הבחירות לראשות המפלגה ולרשימתה.

במכתב ששיגרה היום פריש לועדת המפקד, שהגיע לידי כיפה, היא מציינת כי ההחלטה אינה מקובלת עליה וכי היא "בלתי חוקית ובלתי תקינה" ולכן - מתוקף תפקידה - ההחלטה בטלה ומבוטלת.

פריש הסבירה כי ההחלטה "מנוגדת את התקנון, את עקרונות הניהול התקין של המפקד ויש בה כדי לשנות את 'כללי המשחק' ולפגוע בזכויות מהותיות של מתמודדים המתנגדים לשינוי האמור". החלטה של פריש מחזירה את לוח הזמנים המקורי של המפקד, לפיו ב-6.11 יתקיימו בחירות לראשות המפלגה וב-13.11 יתקיימו בחירות לרשימה. בכך למעשה פסלה פריש את הצעת אורלב לאיחוד ימי הבחירות במסגרת הלו"ז הקיים.

בתוך כך, במסגרת מכתבה מתחה פריש ביקורת על תהליך קבלת ההחלטות בועדת המפקד ותיארה את קבלת ההחלטה אמש כמחטף של ממש. "הודעתי במפורש לחברי הועדה על התנגדותי לאיחוד שני סבבי הבחירות", כתבה פריש, "בהחלטה זו רואה אנוכי לנגד עיני אך ורק את המטרה הניצבת בפנינו לשמור ולשמר כללי התנהלות ראויה בתהליך הבחירות ולהקפיד על כל הוראות החוק המחייבות את הוועדה".

"לתדהמתי", מתארת פריש, "נודע לי שעם צאתי מחדר הישיבות על מנת לאפשר לחברי הועדה לדון בעניינים אחרים הנוגעים להתנהלות הארגונית, החליטו חברי הועדה לדון מחדש בשאלה הנוגעת לאיחוד שני סבבי הבחירות וקיבלו החלטה ברוב דעות לאחד את שני הסבבים".

כאמור, פריש החליטה לבטל בסופו של דבר את ההחלטה והחל מהבוקר עודכן לוח הזמנים המקורי של הבחירות למפלגה. הערב תתכנס ועדת המפקד לדיון בביטול ההחלטה ובעדכון לוח הזמנים.

עו"ד אילן בומבך, היועץ המשפטי של ח"כ זבולון אורלב, אמר בתגובה להחלטת פריש כי "לועדת המפקד הזכות לקבוע את ההחלטה על מועדי הבחירות והיא אכן עשתה זאת בהצבעה חשאית של כלל חבריה. משנתקבלה החלטה שלא נראית לשופטת היא פוסלת אותה. הועדה היא הגוף הסוברני היחיד להחליט החלטות בקשר לבחירות ואין לשופטת פריש סמכות תקנונית וחוקית להתערב בהחלטות מסוג זה".

בומבך הוסיף כי "כל השינויים ארעו רק בעקבות הפיגור במועדים של פרסום ספר הבוחרים על ידי הוועדה ואלפי מתפקדים שנקלטו עם שגיאות או שלא הוכנסו לספר כלל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן