סגן שר החינוך: נוריד את תשלומי ההורים בישיבות התיכוניות והאולפנות בכ-50%

שוב מבטיחים לנו? בראיון ל'כיפה' טוען אבי וורצמן כי בתוך שנתיים ירדו סכומי ההורים בישיבות התיכוניות והאולפנות בעשרות אחוזים. על הקיצוץ בחמ"ד אמר: "לא אסכים שהחינוך הדתי יפגע"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/05/14 09:48 כא באייר התשעד

סגן שר החינוך: נוריד את תשלומי ההורים בישיבות התיכוניות והאולפנות בכ-50%

"אנחנו מעוניינים להוריד את תשלומי ההורים בישיבות התיכוניות והאולפנות בכ-50% בשנים הקרובות", כך טוען הבוקר (ד') סגן שר החינוך בראיון ל'כיפה'. "משרד החינוך יחד עם הבית היהודי נתן תוספת עצומה לישיבות כדי לחזק את לימודי התורה, התפילה והתגבור, ומצד שני להקל על ההורים. כבר היום יש הפחתה של מינימום עשרה אחוזים וזה רק הצעד הראשון. אני מעריך שתוך שנתיים הירידה תהיה דרמטית ותסתכם בעשרות אחוזים".

זו לא הפעם הראשונה בה טוענים במפלגת הבית היהודי כי הם מעוניינים להוריד באופן דרמטי את שכר הלימוד בישיבות התיכוניות ובאולפנות. בשנה שעברה הורידו את הסכום בעשרה אחוזים אך לפני מספר חודשים המוסדות טענו כי הם לא קיבלו את הכסף ואיימו בשביתה. וורצמן טוען כי הכסף הועבר בחלקו וכי מדובר בתהליך מתמשך.

"במשך השנים היו המון וועדות בכנסת והן נשארו על הנייר. עשינו כבר צעד ראשון שמשפיע באופן משמעותי על ציבור גדול בישראל וזהו רק הצעד הראשון. אנחנו מובילים שינוי וזה תהליך שדורש שינויים בתוך המערכת והתייעלות בתוך המוסדות, תוך כדי הימנעות מפגיעה בחינוך. אנחנו עובדים על הנושא בימים אלו. רוב הכסף שהיינו חייבים למוסדות הועבר".

וורצמן מדגיש כי תשלומי ההורים לא יגיעו למחירים אותם משלמים בתיכון רגיל, וזאת בשל ההשקעה הגדולה בלימודי הקודש וכן במוסדות עם פנימיות. "החינוך הדתי מעניק יותר שעות וכשעושים זאת, באופן טבעי צריך לזכור שהעלות גבוהה יותר. יש גם מקומות שההורים בוחרים לשלוח את הילדים אליהם והעלות יותר גבוהה בשל כך. עם זאת, אני מעריך שתוך שנתיים הירידה תהיה דרמטית וההורים ישלמו פחות בצורה משמעותית. מדובר בחיסכון של אלפי שקלים בשנה".

וורצמן התייחס בנוסף לטענות כי שר החינוך הרב שי פירון מוביל לקיצוץ של מאות מיליוני שקלים מהחינוך הממלכתי דתי לטובת החינוך הערבי. אמש (ג') שיגר וורמצמן מכתב לשר החינוך בו מחה על הדברים. "שיפור החינוך במגזר הערבי הינו מבורך אולם מהלך כזה תוך פגיעה בחינוך הממלכתי דתי הוא חמור מאוד בעיני ואסור שיקרה", הוא כתב והוסיף "כסגן שר במשרדך וכנציג הבית היהודי בכנסת לא אוכל לתת יד למהלך כזה. על כן אני קורא לך להסיר מסדר היום את התכנית לקיצוץ בחמ"ד ולכנס דיון משותף ודחוף על מנת לקיים בחינה מעמיקה לגבי תקצובו של החמ"ד והתנאים להם זוכים הלומדים בזרם זה".

בראיון ל'כיפה' מדגיש סגן שר החינוך: "לא אסכים בשום פנים ואופן שהחינוך הדתי ייפגע במשמרת שלנו. באתי לשרת את הציבור ובוודאי את החינוך הממלכתי דתי. אני נציג מובהק של הציבור הדתי ורוצה שיפרח", אמר וורצמן אך סירב לענות לשאלה האם יגיש את התפטרותו אם אכן יקוצץ התקציב של החינוך הדתי באופן משמעותי. "לא אתן שהסכום יקוצץ אך לא צריך לנפח את הסיפור".

עוד הבהיר וורצמן כי דיבר עם שר החינוך אמש (ג') וקיבל ממנו תשובות מרגיעות. "המשרד בא באומץ גדול ואמר שרוצים לשנות את השיטה כך שמוסדות פריפראליים יקבלו יותר. השאלה היא איך מבצעים את זה מבלי לפגוע בחינוך הממלכתי דתי. המעבר לשיטה הוא מבורך והפריפריה היא החיים שלי. דיברתי עם השר פירון והוא הבהיר שהחינוך הדתי לא ייפגע. השר פירון לא עובד נגד החמ"ד".