נתניהו נגד בנט: מתנהג כמו טוקבקיסט פופוליסט

נאומו הביקורתי של שר החינוך בנט מכנס הביטחון הלאומי, ממשיך לעורר סערה. אתמול בלילה אמרו גורמים בסביבת רה"מ כי דבריו של בנט הם "ניגוח פופוליסטי".

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 20/01/16 09:28 י בשבט התשעו

נתניהו נגד בנט: מתנהג כמו טוקבקיסט פופוליסט
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הנאום של שר החינוך נפתלי בנט נגד מדיניות הממשלה, במהלך כנס המכון למחקרי ביטחון לאומי אתמול (ג'), ממשיך לעורר הדים. גורמים בסביבת ראש הממשלה התייחסו לנאום ואמרו במהלך הלילה כי "כנראה שיש מי שעדיין לא הבין את ההבדל בין להיות שר בקבינט לטוקבקיסט באופוזיציה".

הגורמים הוסיפו כי השר בנט יודע לדבר הרבה אך לא ליזום ולהציע רעיונות פרקטיים בשטח: "בשעה שבה צה"ל, המשטרה והשב"כ נלחמים בטרור בכל יום ובכל מקום, מצופה מחברי הממשלה לקחת אחריות ולהירתם למאמץ המשותף, במקום לקושש קולות על ידי הפרחת ססמאות וניגוח פופוליסטי של הממשלה בה הם חברים".

גם שר הביטחון משה יעלון התייחס אתמול לדברים של בנט ואמר כי הוא מתנהג בצורה ילדותית שרודפת פרסום: "ש כאלה ששומעים רעיונות בחדרי הקבינט - מנכסים אותם לעצמם ויוצאים החוצה בססמאות ובביקורת על הממשלה. ובהמשך לתופעה שחווינו בצוק איתן הם מצביעים דבר אחד ומנהלים קמפיין אחר בחוץ. מנהיגות לא מנהלים בססמאות. זו התנהגות ילדותית ועדיף שתיפסק. יש בזה פגיעה בביטחון לטווח ארוך לצורך רווחים ציניים". בהמשך אמר יעלון כי "מנהיגות זו אחריות לאומית ושיקול דעת - לא לרדוף אחרי כותרות ולייקים".

כזכור, אתמול (ג') בשעות הבוקר, נאם בנט בכנס הביטחון הלאומי וטען כי התפיסה הביטחונית הישראלית משובשת ובנויה בעיקר על מיגון ולא על התקפיות. בכך תקף השר בנט בחריפות, את המדיניות של ראש הממשלהבנימין נתניהו ואת שר הביטחון משה יעלון.

בתחילת השבוע התרחשה מבוכה נוספת כאשר בנט אמר בישיבת הממשלה שנתניהו, המכהן גם כשר החוץ, לא מנע את החרם שארגן ועד עובדי המשרד כנגדו, בעקבות דברים שהשמיע שר החינוך בראיון ברדיו תל אביב.