נתניהו התערב, כניסתו של גליק לכנסת טורפדה

לאחר שהבוקר פורסם כי יהודה גליק בדרכו חזרה לכנסת, הורה נתניהו לבטל ניסיון להכניס שלושה חברי כנסת מטעם הליכוד. המשמעות: גליק נשאר בחוץ

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 28/07/15 12:47 יב באב התשעה

נתניהו התערב, כניסתו של גליק לכנסת טורפדה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו טרפד את כניסתו לקואליציה של יהודה גליק. הבוקר, פורסם כי פעיל הר הבית, יהודה גליק, שניצל לפני פחות משנה מניסיון התנקשות בחייו, צפוי להוסיף בימים הקרובים לשמו את התואר "חבר הכנסת" זאת בעקבות הרחבת החוק הנורווגי ל-3 שרי ליכוד.

הסיבה לשינוי היא ההסתייגות של חברי הכנסת דוד ביטן ודוד אמסלם שהתקבלה פה אחד בנוגע לחוק הנורווגי, לפיה מפלגות שגודלן מעל 13 מנדטים יוכלו להכניס עד 3 נציגים לכנסת במקום שרים שיתפטרו מבית הנבחרים ויתמקדו בתפקידיהם הביצועיים.

גליק שממוקם במקום ה-33 ברשימת הליכוד היה אמור להיות צפוי בעקבות כך להיכנס לכנסת ה-20. מועמדים נוספים מהליכוד שהיו אמורים להיכנס לכנסת הם - שרן השכל פעילת ליכוד צעירה במיוחד בת 30 ואמיר חזן שמייצג את הקהילה הלהט"ב בליכוד שכניסתו לכנסת לצדו של גליק אמורה להיות מסקרנת.

בסופו של דבר נתניהו החליט לטרפד את המהלך, והורה כי מהליכוד יתפטר רק שר אחד, דבר אשר ישאיר את גליק, הממוקמם במקום ה-33 ברשימה, מחוץ לכנסת.