נתניהו באו"ם: חמאס ודאעש הם ענפים מאותו עץ מורעל

ראש הממשלה נאם בבניין האומות המאוחדות בניו יורק. בדבריו תקף בחריפות את אבו מאזן והאשים אותו בפשעי המלחמה שביצע חמאס. לטענתו "חמאס זה דאעש ודאעש זה חמאס"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/09/14 20:37 ה בתשרי התשעה

נתניהו באו"ם: חמאס ודאעש הם ענפים מאותו עץ מורעל
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"אני בא להגן על עמי ומולדתי בפני השקרים בהם אנו נאשמים", במילים אלו, בפרפרזה לדברי אסתר המלכה, פתח ראש הממשלה בנימין נתניהו את נאומו בבניין האומות המאוחדות בניו יורק הערב (ב'). בנאום חריף השווה נתניהו בין דאעש לחמאס ואף טען כי ועדת זכויות האדם של האו"ם היא בפועל ועדה התומכת בטרור.

"באתי להגן על עמי ומולדתי בפני השקרים בהם אנו נאשמים", אמר נתניהו וסקר את האיום האילסאמי הקיצוני בעולם. “אין קבוצה אתנית בעולם שלא מאויימת בידי הטרור האיסלאמי הקיצוני. זה מתפשט ברחבי העולם. האיום נראה מוגזם לחלק מכם כי הוא מתחיל לאט, כמו סרטן. ללא בדיקה הסרטן מתפשט וגודל לאזורים נרחבים. כדי להגן על השלום בעולם חייבים להסיר את הסרטן הזה לפני שיהיה מאוחר מדי".

נתניהו האשים חלק ממדינות העולם בדו פרצופיות. “אותן מדינות שהודו לאובמה על שהוא תוקף את דאעש הן אותן מדינות שהאשימו את ישראל שנלחמה בחמאס. כנראה שהם לא מבינים שדאעש וחמאס הם ענפים מאותו עץ מורעל. חמאס הוא דאעש ודאעש הוא חמאס".

ראש הממשלה ציין כי איראן היא חוד החנית של הטרור, ואמר כי יש לעקור את האפשרות העתידית שלה לייצר נשק גרעיני. “טוענים שמשהו באיראן השתנה, שהדיבורים החלקלקים ודמעות התנין של רוחני מהווים שינוי. אל תתפתו להאמין למילים האיראניות. בעתיד הם יוכלו, אם ירצו, להחזיק את הנשק המסוכן ביותר בעולם. זה דבר אחד לעצור אדם אם קלצ'ניקוב, זה דבר אחר לגמרי לעצור מדינה עם נשק גרעיני. ברגע שיהיה להם נשק גרעיני החיוכים יעלמו והאייטולות ישחררו את הפנאטיות שלהם לעולם. אל תטעו, חייבם לנצח את דאעש, אבל לנצח אותם ולהשאיר את איראן זה לנצח בקרב ולהפסיד במלחמה"

נתניהו התייחס למבצע צוק איתן ואמר ושלף תמונה של משגרי רקטות בעזה. “חמאס מבצע פשעי מלחמה. ישראל נלחמת בפאנטים שאיתם תצטרכו להילחם מחר. נורו אלינו אלפי טילים. מה הייתם עושים אם היו יורים לעבריכם אלפי טלים?לא הייתם מאפשרים להם לבנות מנהרות טרור או לירות לעבריכם".

"אני אומר לאבו מאזן", אמר נתניהו. “אלו פשעי המלחמה שנעשים בידי הפרטנרים שלך, בממשלת האחדות שאתה חבר בה, ואתה אשם בהם. ישראל השתמשה בטילים כדי להגן על ילדים, חמאס השתמש בילדים כדי להגן על טילים".

נתניהו תקף בחריפות את הועדה לזכויות אדם של האו"ם ואמר "הועדה לזכויות אדם בוגדת באזרחי העולם והפכה את המציאות על פניה. ישראל מגונה וחמאס, שהתמגן בעזרת ילדים מקבל פס. הועדה שולחת מסר: השתמשו בילדים כמגן אנושי. לצערנו זה עובד. כשנותנים לגיטימיות לפשע מלחמה הועדה הופכת לועדה טרוריסטית. כמעט חצי מהישיבות של הועדה היו נגד ישראל בשעה שהורגים אלפים בעולם".

"אנחנו שומעים היום אנטישמים שקוראים להמית יהודים בגז. אלו מוחות חולניים וזה נקרא אנטישמיות. בעולם זה נשמע היום כביקורת לגיטימית נגד ישראל. היום המדינה היהודית נאשמת באפרטהייד וברצח עם. באיזה עולם רצח עם הוא אזהרת הנתקפים טרם התקיפה, העברת ציוד הומניטרי. כנראה שזה אותו עולם בו אדם כמו אבו מאזן יכול לומר בחופשיות שהוא רוצה יודנריין במדינה פלסטינית ולומר שאנחנו עושים רצח עם”.

נתניהו פנה אל המדינות הערביות המתונות וקרא להם לפעול יחד עם ישראל במשותף. "מדינות ערביות בעולם מבינות היום שאנו מתמודדים מול אותם סכנות - ארגוני טרור ואיראן. המטרה שלנו היא להפוך את האיומים המשותפים לשותפות. אני בטוח שכך נוכל גם להגיע לשלום מול הפלסטינים. כדי להגיע לשלום צריך להסתכל גם לקהיר, לעמאן, אבו דבי, ריאד ומקומות נוספים. שלום יכול להגיע בעזרת מדינות ערב. אני מוכן להגיע לפשרה, לא כי אנחנו כיבוש. אנשי ישראל הם לא כובשים. היסטוריה, ארכאולוגיה והיגיון מראים שאנחנו קשורים לאדמה הזו כבר 3000. אני רוצה שלום כי אני רוצה שקט לאנשי, אבל זה צריך להיות שלום אמיתי תוך אפשרות לביטחון ברור. ישראל יצאה מלבנון ועזה ויצרה ישויות איסלמיות קיצוניות ואיום ממשי. הניסיון הזה מוכיח שצריך ביטחון לאיומים עתידיים. המזרח התיכון היום בכאוס. ישראל לא יכולה לעזוב שטחים ולהותיר אותם לאיסלמיים קיצוניים. זה יאיים על 80% מהתושבים שלנו. בכל הסכם שלום, שיכלול פשרה בקרקעית, תמיד אדאג שלישראל יהיה ביטחון. אפשר להגיע לשלום. אנחנו יודעים בישראל לעשות את הבלתי אפשרי. השלום חייב לכלול בתוכו את המציאות החדשה שנוצרה. יש מזרח שלום חדש - סכנות חדשות ואפשרויות חדשות. אנחנו מוכנים לעבוד מול פרטנרים ולנצל את האפשרויות".