נפתלי בנט נגד יאיר לפיד: לא תהיה תרבות עריפת ראשים

כך אומר שר הכלכלה והדתות נפתלי בנט בתגובה לטענה של שר האוצר לפיה יפעל לפיטורי הרבנים הראשיים. סגן השר אלי בן דהן: "מציע לשר לפיד להתמקד במשרד האוצר ולא באמירות פופוליסטיות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/01/14 16:05 יב בשבט התשעד

נפתלי בנט נגד יאיר לפיד: לא תהיה תרבות עריפת ראשים
צילום מסך, צילום: צילום מסך

יו"ר הבית היהודי מגיב היום (ב') שר הכלכלה והדתות נפתלי בנט על דברי שר האוצר יאיר לפיד שאמר כי יפעל לפיטורי הרבנים הראשיים. "כל נערה צריכה לעשות שירות לאומי או צבאי וזו גם תפיסת הרוב המוחץ של הציבור הציוני".

השר בנט מתח ביקורת נוקבת על דבריו של שר האוצר ואמר "ההתקפה על הפסיקה ההלכתית של הרבנים הראשיים לישראל, שהיא עמדה מסורתית עקבית מאז קום המדינה והפגיעה בכבודם אינה במקומה".

"מי שרוצה", אומר השר בנט, "ישמע לאמירתם או לא, אבל האיום בפיטוריהם אינו מקובל עלי, וכשר הדתות איני מתכוון לדון בו. תרבות הדיון בישראל לא תהיה תרבות עריפת ראשים"

סגן שר לשירותי דת הרב אלי בן דהן הגיב גם הוא על דברי שר האוצר ואמר "אני מציע לשר לפיד להתמקד במשרד האוצר ולא באמירות פופוליסטיות כלפי הרבנים הראשיים. מן הראוי שיכבד שני תלמידי חכמים. שר האוצר כמו כל אזרח אחר, יכול לבחור שלא להישמע לפסק ההלכה אך לא לחלוק על פסק הלכה של הרבנים הראשיים אך ובודאי שאינו מוסמך לפטרם. הוא כן מחויב לכבד אותם, מעמדם נקבע בחוק. עמדתם ההלכתית של הרבנים לא תשתנה בגלל ששר האוצר חושב אחרת."