נאמני תורה ועבודה לרב אבינר ולרב טאו: "טעות חינוכית"

אמש פורסם מכתב הרבנים נגד "ספריית פיג'מה", בנאמני תורה ועבודה מגיבים ואומרים: "חשיפת ילדים למורכבויות היא חובה חינוכית"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 27/12/16 08:33 כז בכסלו התשעז

נאמני תורה ועבודה לרב אבינר ולרב טאו: "טעות חינוכית"
דוברות, לשכת הרב אבינר, צילום: דוברות, לשכת הרב אבינר

"מדובר בטעות חינוכית הגורמת לרבים מילדינו לעזוב את עולם התורה, לאחר שרק בגיל מבוגר הם נחשפים לראשונה למורכבות החיים" כך הגיבו היום בתנועת נאמני תורה ועבודה לפרסום ב'כיפה' אודות מכתבם של הרב שלמה אבינר והרב צבי טאו. אם יש לנו מחלוקת עם תכנים מסויימים, לעיתים טוב יותר שנציף אותה בפני הילדים מאשר שנעלים אותם מהם".

אמש פורסם ב'כיפה' מכתב, שכתבו הרב אבינר והרב טאו, ותוקף בחריפות את תכני הספרים ב"ספריית פיג'מה" המחולקים חינם בגנים ובבתי הספר היסודיים.

"אנו מכירים היטב את העומדים מאחורי התכנית ואת שיחם, את נקודת המוצא שלהם ואת מגמתם" הדגישו הרב אבינר והרב טאו."הרוצה לעמוד על טיבם יעיין באתרים ויגלה קונסרבטיביים, רפורמים, דוגלים בפלורליזם, ואף גורמים הקשורים לקרן החדשה לישראל".

"קיווינו לספרות נקייה וטהורה שתוסיף לילדים יהדות אמיתית ונאמנה של יראת שמים, והנה בליל נורא של דברים הגונים עם באושים, כאשר דמויות עילאיות של גדולי התנ"ך וקדושי חכמינו טבולים באגמי רפש וצחנה. הדברים הנקיים אינם נמלטים, כי המטמא חלק מן השמנים מטמא כל השמנים. משכנסו יוונים להיכל טמאו כל השמנים. כי דבר טוב בנוי על דבר רע סולד הוא מן הטובה הזאת".

בתנועת נאמני תורה ועבודה מדגישים היום בתגובה כי "כדי שילד יתפתח רגשית, קוגניטיבית וחברתית בצורה טובה ובריאה, ובדרך שתעניק לו זהות דתית מגובשת, הוא צריך לפגוש את המציאות מתוך הסתכלות רחבה ולא מבעד לחרכים צרים. הניסיון לצנזר ולעצב את המציאות באופן מסתגר, לא מאפשר לילד לפגוש את העולם שסביבו באופן אמיתי, ולא מאפשר לו ללמוד להתמודד בעולם הרחב שחלק גדול ממנו אינו שומר תורה ומצוות".

(צילום: התבלין החסר. דבורה עומר) מתוך "ספריית פיג'מה".