מתמודדת ערבייה בבית היהודי: אנט חאסכייה הודיעה שתתמודד בפריימריז

האם תהיה נציגה לא יהודיה בכנסת מטעם הבית היהודי? הפעילה הערבייה אנט חאסכייה הודיעה רשמית כי תתמודד בפריימריז הבית היהודי, ותחל לפעול לגיוס מתפקדים מטעמה בשבוע הבא

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/12/14 11:26 יח בכסלו התשעה

מתמודדת ערבייה בבית היהודי: אנט חאסכייה הודיעה שתתמודד בפריימריז
פייסבוק, צילום: פייסבוק

האם ברשימת הבית היהודי לכנסת ה-20 תהיה מתמודדת לא יהודיים? הפעילה הערבייה אנט חאסכייה הודיעה רשמית כי היא מתמודדת מטעם הבית היהודי לכנסת ה-20 במסגרת הפריימריז שיתקיימו באמצע ינואר.

בפוסט בפייסבוק כתבה חאסכייה כי לאחר ההודעה על קיום מפקד בזק בשבוע הבא, היא תחל לערוך מסע בחירות בניסיון להבטיח את מקומה בכנסת הבאה מטעם המפלגה הציונית דתית. “קיבלנו את ההודעה אתמול על פתיחת מפקד בזק למפלגת הבית היהודי. המפקד ייפתח ביום ראשון הקרוב ה19.12 וייסגר ב29.12. החלטנו, מיום ראשון מתחילים לחרוש את הארץ. מצפון עד דרום, משומרון דרך בנימין ועד ליהודה. אז אם אתם רכזי תרבות, רכזי קהילות או סתם אנשים טובים שמעוניינים לארח חוג בית תשאירו לי שם וטלפון בהודעה, תספרו מאיפה אתם ואני בדרך אליכם. יחד ננצח".

לא מדובר על הפעם הראשונה בה מודיעה חאסכייה כי היא תתמודד לבית היהודי, אך לפני קיום המפקד, היה חשש כי היא לא תוכל להתמודד מכיוון שטרם מלאו לה שנה וחצי לתקופת ההכשרה. עם זאת, בעקבות קיום המפקד היא יכולה להתמודד על מקום בבית היהודי.

אתמול (ג') חשף חבר הכנסת לשעבר הדרוזי מטעם הליכוד איוב קרא כי פנו אליו בכירים בבית היהודי והציעו לו להתמודד מטעם המפלגה בכנסת. עם זאת, הבהיר קרא כי הוא לא השיב לחיוב או לשלילה להצעות. "רוצים אותי בבית היהודי. אני לא יכול להכחיש. היו אלי פניות מצד פעילים מרכזיים ברמות הגבוהות ביותר", אמר קרא, בן העדה הדרוזית. לדבריו, “בעקבות מה שקרה אתמול אני בודק את כל האפשרויות בתשומת לב. יש עלי לחצים מהעדה שלא להתפתות וללכת לפריימריז בליכוד, כשהמסר מבחינתם הוא שאנחנו נמצאים רק במקום ה-24. מבחינת הליכוד אנחנו לא על סדר היום. אנחנו על סדר היום של עם ישראל, של מדינת ישראל, ושל צה"ל אבל כנראה לא על סדר היום של הליכוד. אני שוקל את צעדי", אמר לכתב 'כיפה', אך לדבריו לא השיב להצעה לחיוב או לשלילה.