מפקירים פצועים בשטח

מד"א החליטו לסגור בצעד שנוי במחלוקת 11 תחנות הזנקה ביו"ש בשל סכסוך כספי עם משרד הבריאות, בועד מתיישבי השומרון קוראים לתורמי מד"א בעולם לעצור את הזרמת הכספים

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 25/11/14 10:54 ג בכסלו התשעה

מפקירים פצועים בשטח
ChameleonsEye / Shutterstock.com, צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

בצל הטרור ההולך ומתפשט, הודיעו מד"א שמכיוון שמשרד הבריאות לא העבירו תקציבים הדרשים, הוחלט לסגור 11 תחנות הזנקה ברחבי יהודה והשומרון. התחנות יסגרו עד אשר משרד הבריאות יעביר את הסכומים המיועדים להחזקת תחנות מגן דוד אדום ברחבי הארץ, ההחלטה שנויה במחלוקת, התקבלה כפי הנראה על מנת ללחוץ על משרד הבריאות.

בעקבות ההחלטה הבעייתית, שתפגע באופן משמעותי ביותר בתושבי יהודה ושומרון ועלולה לעלות בחיי אדם, בועד מתיישבי השומרון יצאו הבוקר בקמפיין עולמי הקוראים לתורמים של מד"א לפסיק להעביר כספים לאלו שלדבריהם מסייעים לרצח במקום להציל חיי אדם ולמעשה חוטאים בתפקידם ושבועת החובש.

"החלטה זו הזויה ובזויה" אומר מנכ"ל ועד מתיישבי השומרון שגיא קייזלר ומוסיף:" לא יעלה על הדעת שדווקא בצל הטרור ההולך וגובר, בחרו במד"א לסגור את תחנות ההזנקה ביו"ש. מנכ"ל מד"א שיקר בעבר כאשר ביטל 90 תחנות הזנקה ביהודה והשומרון, שיקר כאשר הוריד את סמלי מגן דוד מהאמבולנסים ומשקר גם היום כאשר מבטל 11 תחנות נוספות מתוך 14 שנשארו עד היום. אנו לא ניתן להפקרת הפצועים בשטח"

עוד הוסיף קייזלר:" חיי היהודים ביו"ש אינו הפקר וכל דקה בה שוכב פצוע טרור ללא טיפול, סיכוייו לחיות פוחתים וההחלטה הזו רק מסייעת להפקרת הפצועים ולסיוע הטרור במטרתם לרצוח יהודים".

לא מדובר על הפעם הראשונה בה פוגעים במד"א בתחנות ההזנקה ביו"ש. לפני שנתיים חתם מד"א על הסכם עם הצלב האדום שלפיו נאסר עליהם לעבוד מעבר לקו הירוק ומאז נסגרו 90 תחנות הזנקה. בעקבות ההחלטה הנוכחית עתידים להיסגר עוד 11 מתוך 14 הקיימים.

יו"ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר: "ברור לכל כי מד"א בחר לסגור את פעילותם דווקא ביו"ש בגלל דעות פוליטיות וההסכם שחתו עם הצלב האדום"

קצובר הוסיף: "התחלנו ליצור קשר עם התורמים של מד"א ואנו מסבירים להם את ההשלכות לסגירת תחנות ההזנקה. ישנה הבנה מצד אלו ששוחחנו איתם כי מד"א למעשה מסייעים להרג אזרחים במקום להצילם ובעצם הם חוטאים בתפקידם. אם באמת ישנה בעיה תקציבית, אז שמד"א יסגרו תחנות בכל רחבי הארץ ולא תסגור דווקא ביו"ש".

כזכור, רק לאחרונה היו מספר פיגועי טרור ביו"ש וביניהם: רצח נערה בגוש עציון, דריסת חיילים, זריקות אבנים אל עבר רכב ובו ילדה בת 9 חודשים.