מפקד אוגדת איו"ש: להסתיר מידע מחיילים דתיים

תא"ל ניצן אלון תדרך את פקודיו והדגיש כי הוא מבקש לתחקר חיילים המתגוררים בהתנחלויות מחשש שידליפו מידע על פינוי מאחזים

חדשות כיפה אורי פולק 13/06/11 09:59 יא בסיון התשעא

מפקד אוגדת איו"ש: להסתיר מידע מחיילים דתיים
דובר צה"ל, צילום: דובר צה"ל

מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל ניצן אלון, תדרך באחרונה את פקודיו והדגיש כי הוא מבקש לתחקר חיילים המתגוררים בהתנחלויות, ביניהם חיילים דתיים, זאת מפני שהם עלולים להדליף מידע על פינוי עתידי של מאחזים. "עלינו כמפקדים לבדוק ולאפיין בצורה יסודית את רקע החיילים. יש לראיין את החיילים בעלי הפוטנציאל שעלולים לפגוע בביטחון המדינה ולשבצם בהתאם בתפקידים בהם אינם חשופים למידע רגיש", לשון המכתב שנשלח אל המפקדים, כפי שפורסם לראשונה באתר "הקול היהודי".

תא"ל אלון מציין באותו מסמך כי ההחלטה על "מידור" אותם החיילים, נעשתה על רקע שני מקרים בהם שיבשו חיילים פעילויות של אוגדת איו"ש. על פי המכתב, המקרה הראשון התרחש בפברואר האחרון, כשחייל מחטיבת גבעתי המשמש סמל מבצעים קיבל דיווח מחמ"ל אחר על בניית מאחז בלתי חוקי. לפי המסמך, החייל החליט שלא להעביר את הדיווח ליחידה שהייתה אמורה לפזר את המתיישבים כדי לסייע להם, דבר שהביא לשיבוש המשימה.

מקרה אחר שהובא במכתב מתייחס לחודש מרץ האחרון, כשפלוגה מגדוד 82 נערכה למנוע ממתיישבים לעלות לחומש. תא"ל אלון מסביר כיצד אחד מהלוחמים העביר מידע למתיישבים כדי שיוכלו להתחמק מכוחות הצבא, באמצעות שיחות תדירות שקיים עם פעילי ימין. שני החיילים הושעו מתפקידם, נשפטו והורחקו.

"מדובר באירועים חמורים שפוגעים מבחינה מבצעית, פיקודית וערכית. זהו כשל ערכי בהתנהגות החיילים", ציין מאו"ג איו"ש במסמך, והוסיף כי "אין לערב דעות פוליטיות עם משימות מבצעיות ועל המפקדים לפעול כדי למנוע מקרים דומים בעתיד".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "מדובר במסמך שנועד לשמש ככלי למפקדים בגזרת יהודה ושומרון. אנו מציעים לקרוא את המסמך השלם ולא קיטועים המובאים ממנו, המופצים על ידי בעלי עניין שמטרתם לסלף את תוכנו ולעוות את המציאות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן