מוטי יוגב התעמת עם ערביה שקיללה בעיר העתיקה: את לא תעברי מכאן!

חבר הכנסת מוטי יוגב, שהעביר את לשכתו למקום הרצח בעיר העתיקה, התעמת עם ערבייה שקיללה יהודים וחסם אותה בגופו מלעבור. צפו בעימות מול שוטרים במקום

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 06/10/15 11:23 כג בתשרי התשעו

מוטי יוגב התעמת עם ערביה שקיללה בעיר העתיקה: את לא תעברי מכאן!
דוברות, צילום: דוברות

חבר הכנסת מוטי יוגב העביר הבוקר (ג') את לשכתו למקום רציחתם של הרב נחמיה לביא ואהרון בנט, והתעמת עם ערבייה שקיללה יהודים במקום. בתגובה לקללות, חסם יוגב את האישה בגופו ולא נתן לה לעבור.

שוטרים שהיו במקום התעקשו ודרשו כי התושבים הערביים יעברו, ובין יוגב לשוטרים התפתח דו שיח חריף. בסופו של דבר עברו הערבים במקום הרצח בליווי כבד של כוחות משטרה, תוך כדי שהנוכחים במקום שרים שירים בקול.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=6-WqfmODQSw[/embed]

אתמול קיימו מאות קיימו הקפות שניות במקום בו נרצחו הרב נחמיה לביא ואהרון לביא, ובצומת בית פוריק, בו נרצחו הרב איתם ונעמה הנקין. קודם לכן, במהלך חג שמחת תורה, מאות יצאו בצהריים מאזור הכותל הקטן ברובע המוסלמי בירושלים, כשהם עטופים בטליתות ונושאים ספרי תורה, על מנת לחגוג את ההקפות בשמחת תורה, ורקדו במשך שעה ארוכה בסמוך למקום הפיגוע בו נרצחו במוצאי שבת הרב נחמיה לביא ואהרון בנט.

"למרות הכל אף אחד לא יעצור את שמחת החג. למרות הכאב הגדול שאנחנו חווים בעקבות הפיגוע הרצחני, לא יעצרו אותנו", אמר אחד החוגגים.

במקביל, התארח יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בעיר דוד ובעיר העתיקה במהלך שמחת תורה. בנט קיים תפילת ערבית והקפות בבית הכנסת בעיר דוד, שם רקד עם ספר תורה שהוקדש לעילוי נשמתו של עמנואל מורנו, לאחר מכן הגיע להקפות בכותל ובישיבת שובו בנים, שם למד בעבר אחד הנרצחים בפיגוע. בהמשך הוא השתתף בהקפות במקום הפיגוע.

בבוקר, התפלל בנט בישיבת עטרת כהנים ברובע המוסלמי, וערך הקפות עם ישיבת הכותל, מניין צעירי הרובע היהודי, הקפות בכותל בקטן, ברובע הנוצרי, במתחם נאות דוד ועוד. את הארוחות עשה השר בנט אצל משפחות בעיר דוד. כמו כן שוחח השר בנט עם עשרות שוטרים ומפקדים, ערך מספר תצפיות אל סילואן, הר הבית והעיר העתיקה והתוודע אל המצב באזור כפי שהוא כיום. השר שוחח גם עם תושבים, ביקר בבתיהם וחיזק אותם בימים קשים אלה.