מאות סטודנטים בירושלים נגד קריאות הנקמה: אלימים וגזענים

ארגון ´תג מאיר´ קיים עצרת בהשתתפות מאות סטודנטים במחאה על הפגנות הימין הקיצוני בקריאה לנקמה, וטענו "התקיימו תהלוכות גזעניות ואלימות"

חדשות כיפה דניאל בשך, כיפה 03/07/14 10:26 ה בתמוז התשעד

מאות סטודנטים בירושלים נגד קריאות הנקמה: אלימים וגזענים
דניאל בשך, צילום: דניאל בשך

אמש (ד') בעקבות מחאות גורמי ימין בירושלים בקריאה לנקמה, ארגון 'תג - מאיר' קיים עצרת בכיכר החתולות בירושלים, הקורא די לאלימות ולגזענות. "אתמול, בשעה שליווינו בדמעות את גיל-עד, אייל ונפתלי בדרכם האחרונה למנוחת עולמים התקיימו ברחובות ירושלים תהלוכות גזעניות" נכתב בהזמנה לעצרת "כאשר המון מוסת חיפש אחר ערבים לבצע בהם פשעים. היום נתכנס כולנו בכיכר החתולות לומר: לא לאלימות! לא לגזענות! לא לנקמה! זו לא דרכה של היהדות"

בכנס שהתאמץ ליצר קונצנזוס ולבטל צבעים פוליטיים, נכחו מאות סטודנטים מגווני הדעות הפוליטיות והקהילות. בקהל ניתן היה לראות, תאי שמאל של האוניברסיטה העברית, תנועת חד"ש, תנועות קונסרבטיביות, דתיים וחילוניים.

בכנסו נשאו דברים הרב בני לאו שהבהיר שלא דרכה של היהדות לדרוש נקמה ואלימות, בהמשך נשאה דברים רחל עזריה מסיעת ירושלמים בעיריית ירושלים, שהדגישה כי כל חברי המועצה גינו את האלימות מכל סוג "גם במזרח העיר, גם במערב העיר וגם במרכז העיר" הצהירה עזריה.

למרות המאמץ האינטנסיבי של תג מאיר, להסיר צבעים פוליטיים מהעצרת שארגנו, בסיומו לאחר שחתמו את הטקס בשירת התקווה, פעילי שמאל מתנועת חד"ש ומרצ ניצלו את ציבור המתכנסים וקראו לצעדה לבית ראש הממשלה, מה שלבסוף התסיס את הציבור והביא צעירים ירושלמים לקרוא כנגד גורמי השמאל, גורמי השמאל מצדם לא נשארו חייבים ובסיוע של מגפון קראו לשוויון בין ערבים ויהודים. לבסוף כוחות המשטרה שנכחו במקום, נאלצו להפריד בין גורמי הימין והשמאל שהחלו להתגרות אחד בשני בניסיון להתריס ולהבעיר את המאבקים.