לראשונה יוכלו ביני"שים לשרת כפאראמדיקים בצה"ל

שיתוף פעולה מיוחד בין מד"א לחיל הרפואה הניב מסלול חדש שיאפשר לבני ישיבות ההסדר לשרת כפאראמדיקים בצה"ל ולהמשיך להתנדב למד"א במהלך תקופת לימודיהם בישיבה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 03/03/13 10:25 כא באדר התשעג

לראשונה בתולדות מסלול ישיבות ההסדר יוכלו ביני“שים להתגייס למסלול ולשרת בצה“ל כפאראמדיקים בחיל הרפואה - זאת בזכות שיתוף פעולה שנחתם בין מד“א, אגף כוח האדם בצה“ל, חיל הרפואה וישיבת ההסדר במודיעין.

עד כה, שירות כפאראמדיק בצה"ל לא התאפשר למי שרצה לשלב את שירותו הצבאי במסגרת ישיבות ההסדר. בעקבות היוזמה, יוכלו מתנדבי נוער מד"א, עם ניסיון של שנתיים לפחות, לשלב בין ההתנדבות, לימוד התורה והשירות הצבאי ברמה הגבוהה ביותר. המסלול נפתח בשלב זה בישיבת ההסדר במודיעין, אותה מוביל הרב אליעזר שינוולד.

במד“א ציינו כי המסלול מיועד למתנדבי נוער מגן דוד אדום, שהם בעלי ניסיון רב כחלק מצוותי האמבולנסים והניידות לטיפול נמרץ של הארגון. בנוסף על התנדבותם במד"א ישולבו המשתתפים בתוכנית שש שנתית שתכלול את לימודי הישיבה, את קורס הפאראמדיק כקורס קדם צבאי, וכמובן את השירות הצבאי. במהלך חזרת התלמידים לישיבה, לאחר פרק שירותם הצבאי הפעיל, ימשיכו הביני“שים להתנדב במד“א ואף לשמור על כוננות שבועית.