כצל'ה: הרמטכ"ל החליט להדיר את בני הישיבות מצה"ל

זעם בקרב חברי כנסת מימין בעקבות החלטת הרמטכ"ל להטלת פיקוח הדוק על ביקורי רבנים-תלמידים בצה"ל. ח"כ בן ארי: "רדיפת הרבנים היא כנראה אופנה"

חדשות כיפה אורי פולק 03/01/12 09:42 ח בטבת התשעב

כצל'ה: הרמטכ"ל החליט להדיר את בני הישיבות מצה"ל
יחצ, צילום: יחצ

החלטת הרמטכ"ל בני גנץ, לפיה יוטל פיקוח הדוק על ביקורי רבנים-תלמידים בצה"ל, עוררה זעם בקרב חברי כנסת מימין, אשר רואים בה מהלך המוביל ל"כפייה אנטי דתית".

כפי שדווח בכיפה, אמש (ב') אימץ הרמטכ"ל את החלטת הצוות שבחן את השירות המשותף בצה"ל וקבע כי פטור לחיילים משירת נשים יינתן רק מאירועי הווי. החיילים יחוייבו להשתתף בטקסים רשמיים ואירועים ממלכתיים. כמו כן החליט הרמטכ"ל, לראשונה בתולדות צה"ל, כי מפגשי רבנים, ראשי ישיבות ומכינות, עם תלמידיהם החיילים, יאושרו מבעוד מועד על-ידי הרב הראשי לצה"ל. כמו כן, בכל מפגש שכזה יהיה נוכח נציג מהרבנות הצבאית, אשר יוודא כי הוא מבוצע בהלימה לרוח צה"ל.

ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ אמר היום לכיפה, בתגובה לדברים, כי "החלטתו של הרמטכ"ל לאמץ את מסקנותיה של ראש אכ"א, פירושה כפייה אנטי דתית. משמעות ההחלטה למעשה היא הדרת הציבור החרדי ובני הישיבות מצה"ל". כצל'ה אף טען כי "עשור של מאמצים מוצלחים לשילובם של בני הישיבות והחרדים לצה"ל יורד לטמיון".

כצל'ה ביקש "לקרוא לראש הממשלה, כמי שאחראי על עתידו של צה"ל כצבא העם ומדינת ישראל, למנוע את גזר דין המוות שהושת אמש על אפשרות עידודם ושילובם של מגזרים גדלים והולכים בחברה הישראלית".

כצל'ה הזכיר את הצעת החוק שהגיש לפני כחודש, שתכליתה הענקת חסינות לחיילים דתיים מפני פקודות הנוגדות את ההלכה. על פי ההצעה, "לא תינתן פקודה לחייל בניגוד לדתו ולא יודח חייל מתפקידו בשל אי מילוי פקודה המנוגדת להלכת דתו". כמו כן הובהר בהצעת החוק כי הגוף המוסמך לקבוע מהי ההלכה המחייבת את החיילים, היא הרבנות הצבאית בלבד.

"הצעת החוק איננה מדירה נשים משירה בצה"ל", הסביר כצל'ה, שטען כי היא "נועדה לתת הגנה לחיילים וקצינים שומרי תורה ומצוות, המהווים היום את עמוד השדרה הפיקודית של צה"ל, להמשיך את חופש דתם מבלי שייכפו עליהם לעבור על דתם ואמונתם".

גם ח"כ מיכאל בן ארי מתח היום ביקורת על החלטת הרמטכ"ל ומסר לכיפה כי "חבל שגנץ בחר להילחם ברבנים אוהבי העם והארץ שמחנכים את תלמידיהם למסירות. בזמן שנשות ווטש ושאר שונאי ישראל וצה"ל מוזמנים להרצות בכל פורום אפשרי בצה"ל. רדיפת הדת והרבנים היא כנראה אופנה".