בהוראת הרמטכ"ל יוטל פיקוח על ביקורי רבנים בבסיסי צה"ל

בצעד תקדימי החליט הרמטכ"ל גנץ כי מפגשי רבנים בצה"ל, ובהם ראשי ישיבות ומכינות, יאושרו בלעדית על ידי הרב הצבאי הראשי – ויפוקחו בפועל על ידי הרבנות הצבאית

חדשות כיפה אורי פולק 02/01/12 21:14 ז בטבת התשעב

בהוראת הרמטכ"ל יוטל פיקוח על ביקורי רבנים בבסיסי צה"ל
יחצ, צילום: יחצ

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, אימץ היום (ב') את החלטת הצוות שבחן את השירות המשותף בצה"ל וקבע כי פטור לחיילים משירת נשים יינתן רק מאירועי הווי. החיילים יחוייבו להשתתף בטקסים רשמיים ואירועים ממלכתיים.

כמו כן ובאופן תקדימי, לראשונה בצה"ל, קבע הרמטכ"ל כי מפגשי רבנים, ראשי ישיבות ומכינות, עם תלמידיהם החיילים, יאושרו מבעוד מועד על-ידי הרב הראשי לצה"ל. כמו כן, בכל מפגש שכזה יהיה נוכח נציג מהרבנות הצבאית, אשר יוודא כי הוא מבוצע בהלימה לרוח צה"ל.

יצוין כי עד כה תואמו המפגשים בין התלמידים למפקדיהם ובין המפקדים לבין הגורמים בישיבות ובמכינות הקדם-צבאיות הדתיות, אשר קיימו מפגשים תכופים עם תלמידיהם בצה"ל. כעת, בעקבות החלטת הרמטכ"ל, צפוי מכשול משמעותי להמשך קיומם של מפגשים אלו בעתיד.

בדיון שקיים היום פורום מטכ"ל אמר הרמטכ"ל כי הסמכות הבלעדית הקובעת בצה"ל וביחידותיו היא סמכות המפקד ולא אף גורם זולתה. המפקדים הם אלה שיקבעו, ללא כל התערבות חיצונית, את אופיין ואת דרך פעילותן של היחידות, בכפוף למדיניות צה"ל ולפקודות שבתוקף. בסוגיית "שירת נשים" בה עסקה הוועדה קבע הרמטכ"ל כי חיילות ימשיכו לשיר בכל אירועי צה"ל.

בנוסף קבע הצוות כי באירועים ממלכתיים, טקסי התייחדות חיילים וחטיבתיים, טקסים במעמד משפחות שכולות, טקסי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, טקסי יום הזיכרון לשואה ולגבורה, טקסי יום הזיכרון לרצח רבין ז"ל, טקסי מצטיינים וכן טקסי סיום הכשרות, ישתתפו כלל החיילים וזאת ללא מקום לשיקול דעתם של מפקדיהם.

כמו כן הוחלט כי באירועי הווי ונופש, המשלבים שירת נשים, יותר לחיילים הרוצים בכך, באישור מפקדיהם, שלא ליטול חלק. בשאר האירועים יישמר מרחב שיקול דעת למפקדים, בהתאם לצרכים המתהווים בשטח תוך מתן כלים למימוש אחריותם, על-פי מדיניות זאת. בסיכום הדיון בנושא שב הרמטכ"ל וקבע, כי אין איסור על שירת נשים בצה"ל, וכי ראוי שמורשת צה"ל, גם בתחום זה של תרבות הזמר הישראלי, תמשך.