הצעת חוק תעניק לחיילים דתיים חסינות מפני שירת נשים

על פי הצעתם של חברי הכנסת ציפי חוטובלי ויעקב(כצל'ה) כ"ץ, "לא תינתן פקודה לחייל בניגוד לדתו ולא יודח חייל מתפקידו בשל אי מילוי פקודה המנוגדת להלכת דתו"

חדשות כיפה אורי פולק 30/11/11 09:31 ד בכסלו התשעב

הצעת חוק תעניק לחיילים דתיים חסינות מפני שירת נשים
יחצ, צילום: יחצ

חברי הכנסת ציפי חוטובלי ויעקב(כצל'ה) כ"ץ הגישו אתמול (ג') הצע חוק משותפת, שתכליתה הענקת חסינות לחיילים דתיים מפני הדחה מקורסים או מיחידות מיוחדות בצה"ל, זאת במידה והם יסרבו להשתתף בטקסים הכוללים שירת נשים.

על פי הצעת החוק, "לא תינתן פקודה לחייל בניגוד לדתו ולא יודח חייל מתפקידו בשל אי מילוי פקודה המנוגדת להלכת דתו". כמו כן הובהר בהצעת החוק כי הגוף המוסמך לקבוע מהי ההלכה המחייבת את החיילים, היא הרבנות הצבאית בלבד.

"השתתפותם של לוחמים האמונים על שמירת תורה ומצוות הינה נכס אסטרטגי. יש לוודא שחופש שמירת ההלכה לא יקופח ובודאי שלא ייענשו ויודחו ממסלולים פיקודיים דווקא אלו העושים כל שלאל ידם בשמירת התורה והמצוות. כמובן, שאין לפגוע גם בחופש הדת של נכרים השותפים עמנו בצה"ל", מסבירים חברי הכנסת כ"ץ וחוטובלי.

כצל'ה אומר היום לכיפה כי "הצעת החוק איננה מדירה נשים משירה בצה"ל". לדבריו, "ההצעה נועדה לתת הגנה לחיילים וקצינים שומרי תורה ומצוות המהווים היום את עמוד השדרה הפיקודית של צה"ל להמשיך את חופש דתם מבלי שייכפו עליהם לעבור על דתם ואמונתם. הרבנות הצבאית האמונה על חופש שמירת ההלכה היא זו שמוסמכת, מעתה גם בחוק, לקבוע מה היא עמדת ההלכה".