כלפה: הבית היהודי לא למדו מטעויות ההתנתקות ולכן נכשלו בבחירות

חבר הכנסת לשעבר זבולון כלפה מצביע על טעויות הציבור הדתי לאומי בהתנתקות ואומר כי לדעתו טעויות זהות של הבית היהודי בבחירות האחרונות הביאו לירידה משמעותית במספר המנדטים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 20/07/15 14:01 ד באב התשעה

כלפה: הבית היהודי לא למדו מטעויות ההתנתקות ולכן נכשלו בבחירות
דוברות, צילום: דוברות

"הניסיון לקפוץ לשלטון תוך כדי דילוג על העם וויתור על ערכי הציונות הדתית היו הטעויות שלנו בזמן ההתנתקות וגם הסיבה לירידה הגדולה בכוחו של הבית היהודי בבחירות האחרונות", מאשים חבר הכנסת לשעבר, זבולון כלפה, בראיון שיפורסם במלואו ביום רביעי הקרוב כחלק מפרויקט 'עשור להתנתקות - חוזרים לסיפורים' של 'כיפה'.

כלפה ממגורשי גוש קטיף שהיה פעיל בולט בימים שקודם לגירוש והיה אחד המארגנים הראשיים של השרשרת האנושית טוען בראיון בו הוא חוזר לימים הכתומים, כי הציבור הדתי לאומי ויתר על הקשר הישיר לעם, "הכנסת היא מקום השפעה רציני, אך המקום המרכזי לדעתי הוא דווקא לפנות ישירות לעם. בכנסת אנשים פועלים ומשפיעים על סמך סיסמאות שהם לא באמת מכירים. כל חבר כנסת מומחה בכל נושא ועניין ויש לו דעה מגובשת בכל נושא שעולה על שולחן הציבוריות הישראלית. אנשים שמעולם לא היו בגוש קטיף ואינם מבינים את השטח דיברו על הנושא בקלות רבה ולא היו מוכנים לשמוע מאומה", הוא אומר.

הוא מוסיף, כי לדעתו הפעילות במגרש הפוליטי חשובה אך צריכה להגיע לא מתוך חתירה לעמדת שלטון הפוגעת באפשרות לעסוק בערכים ומצריכה וויתורים רבים ושגויים, אלא דווקא ממקום של ערכים ומהות ומתוך כך להגיע לבסוף לשלטון "לדעתי זו הסיבה שהבית היהודי איבד מכוחו בבחירות האחרונות, הפסד התמיכה הציבורית בגלל הדיבור הרב על השלטון וויתור על ערכי הציונות הדתית לשם כך. אנו חייבים לחזור לשיח המקורי של ערכים ומהות ורק אז נוכל להגדיל את כוחנו"

כזכור, לפני הבחירות בעקבות שריונו של אלי אוחנה לרשימה פרש כלפה מרשימת הבית היהודי בה היה ממוקם במקום ה-18. בשיחה קצרה שערך כלפה בזמנו עם 'כיפה' הוא אמר מילים קשות ביותר נגד יו"ר הבית היהודי. “הבלגתי על הרבה מאוד דברים ושיתפתי פעולה אבל ההרגשה שלי היא שנחצה כאן קו אדום. אם אלו הקודים וכך פועלים בבית היהודי אני לא אהיה במפלגה הזו".

"כל מפלגה צריכה חוט שדרה ואפגע בשולחי אם אתייחס לזה כאילו טיפות גשם יורדות עלי. קיבלתי מכה קשה בבטן והמהלך מעורר שאט נפש עמוקה בשל המהלך הציני של שריון אדם רק כי הוא מזרחי בצורה כזו. אני לא מוכן לשתף פעולה עם המהלך הזה", אמר כלפה.