ישובם החדש של מפוני עמונה בסכנה

חוק ההסדרה לא כלל את עמונה, אך נראה ש"ריסון ההתנחלויות" יכלול גם יכלול. גורם ישראלי אישר כי ממשל טראמפ בוחן מחדש את נושא הקמת היישוב החדש למפוני עמונה.אביחי בוארון: "אם נתניהו לא יחזור בו אנו קוראים לבנט לפרוש מיידית מהממשלה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/02/17 21:45 כ בשבט התשעז

שאלתם מה זה ריסון התנחלויות? הבטחת ראש הממשלה בנימין נתניהו, למפוני עמונה הקמת יישוב חדש, נמצאת בבדיקה של ממשל טראמפ. כך פורסם הערב (חמישי) בחדשות 2.

לאחר פינוי עמונה לפני כשבועיים, הבטיח נתניהו לתושבים כי יפעל במהירות להקמת ישוב חדש עבורם. לפי הפרסום ראש הממשלה בוחן מחדש את ההבטחה מול הממשל האמריקני. גורם ישראלי אישר שנושא בניית יישובים חדשים ביהודה ושומרון אכן נידון מחדש בין ישראל לבית הלבן, אך בלשכת נתניהו סירבו להגיב באופן רשמי.

בעמונה זועמים על הדיווח ומפילים את האחריות על ראש הממשלה. ראש מטה המאבק למען עמונה אביחי בוארון, אמר כי "ההסכם מולנו חתום וסגור. חתומים עליו ראש לשכת רואש הממשלה, מנכ"ל משרדו וחשב המשרד ואלו כבאי כוחו ראש הממשלה ושר החינוך התחייבו על כך בהסכם חתום שעד 31.3 יהיה יישוב חלופי. לבוא עכשיו ולהפר את ההסכם איתנו, הסכם שראש הממשלה עצמו יחד עם שר החינוך ניסחו - זה דבר חמור מאוד לא רק כלפינו אלא כלפי כל בוחריהם וכלפי כל אזרח בישראל".

בוארון מוסיף ש-"אם ראש הממשלה ושר החינוך מפרים הסכמים חתומים והתחייבות שלטונית בהינף יד מה יגידו אזרחי ישראל?! ובאשר לנו עקורי עמונה - כמה עוד תבטיחו לנו ולא תקיימו?! כמה עוד תוליכו אותנו שולל ותעבדו עלינו ועל הציבור?!"

ראש מטה המאבק מגלגל, בשם התושבים, את האחריות לפתרוןגם על השר נפתלי בנט, ,אנו פונים ישירות לראש הבית היהודי וקוראים לו כמי שטוען לעמידה בראש מחנה הימין להודיע לראש הממשלה על פרישה מיידית מהממשלה אם אכן ראש הממשלה יחזור בו מהתחייבותו כלפינו. אנו המומים מהדיווחים כי לא יקום ישוב חדש עבורנו. עכשיו יותר מתמיד ברור כי ממשלת ישראל הוליכה את תושבי עמונה שולל וכי לא באמת היה בכוונתה להגים ישוב חדש".

לסיום אומר בוארון כי "על ממשלת ישראל לתת דין וחשבון ולבנות בהקדם ישוב חדש עבור התושבים ולא להזניח אותנו לחיות בתת תנאים, חדר למשפחה ובלי טיפת אנושיות. אנו קוראים מכאן מהכסניה למרגלות ישובינו ההרוס ובתינו החרבים: לשר החינוך נםתלי בנט, לעשות את מה שכנראה היה צריך לעשות ממזמן וזה לפרוש ממשלה ימנית כושלת שיודעת לפזר הבטחות אך מפקירה פצועים בשטח".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, אמר בתגובה לפרסום: "לא יעלה על הדעת שהבטחה שניתנה למשפחות שנעקרו מבתיהן לא יקויימו. אני מצפה מראש הממשלה למצוא את הדרך לעמוד בהבטחתו ולא לפגוע בזכויות האדם של אזרחיו בשל לחצים פוליטיים".

לדבריו, "מדובר בהסכם שנחתם מול ראש ממשלת ישראל, ונחתם ע"י מורשי החתימה במשרד ראש הממשלה. הפרת הסכם כזו לא תעבור". עם זאת הוסיף דגן כי הוא "מעריך מאוד את ראש הממשלה ובטוח שהוא יקיים את ההסכם ולא יתן ידו לפגיעה בזכויות האדם של אזרחיו".