יוצר הפוטושופ לא יורחק מהר הבית

בית המשפט ביטל את הרחקתו של פעיל הר הבית, חיים ברוש שהורחק מההר לאחר שהעלה פוסט המשווה את המוסלמים לחזירים. עורך דינו, איתמר בן גביר: "אמשיך להילחם בעד חופש הביטוי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/16 11:15 כז בכסלו התשעז

יוצר הפוטושופ לא יורחק מהר הבית
אדם פרופ, צילום: אדם פרופ

בימ"ש המחוזי בירושלים קיבל את הערר של פעיל הר הבית חיים ברוש וביטל את הרחקתו מהר הבית לאחר ששופט שלום הורה להרחיקו לעשרה ימים.

כזכור לביתו של ברוש הגיעו בלשים ועצרו אותו בגין פוטושופ שפורסם בדף הפייסבוק שלו ושם תמונת חזיר על רקע מסגד אל-אקצה וכתב: "ממשלת ישראל מאפשרת לחזירים חיים לשלוט במקום הקדוש ביותר לעם היהודי וכולם מזדעקים על ראש חזיר בקבר של צדיק באירופה האנטישמית?".

בעקבות הדברים, הוא נעצר על ידי המשטרה במהלך הלילה בחשד לעבירה של עלבון דת. עם סיום חקירתו הורחק ברוש מהר הבית למשך 15 ימים בהחלטה של קצין משטרה.

שופט השלום דוד גבאי ריכטר קיבל חלקית עמדת המשטרה והורה להרחיק את ברוש למשך 10 ימים מההר.

עו"ד איתמר בן גביר בא כוחו של ברוש הגיש ערר על ההחלטה בו טען כי המשטרה התבלבלה ולא ייחסה לברוש את העבירה הנכונה, טען כי ברוש עצמו לא העלה התמונה אלא אחרים המשתמשים בפייסבוק שלו וכן טען כי אין בתמונה כל עבירה והפנה לתערוכה במכללת ספיר שם הוצגו קודשי ישראל בצורה מזעזעת והמשטרה לא פתחה בחקירה.

העורך דין גם טען שהפוטושופ במסגרת חופש הביטוי במדינה ואם ברוש יורחק יהיה זה מדרון חלקלק ומסוכן. שופט בית המשפט המחוזי בירושלים כרמי מוסק קיבל הטענות, הסב את תשומת לב המשטרה כי טעתה בעבירה וייחסה לברוש עבירה לא נכונה וגם העיר כי לא ברור מדוע יש צורך בהרחקה מההר במקרה זה. השופט המליץ למשטרה להסכים לקבלת הערר וביטול תנאי ההרחקה מההר ובא כוחה של המשטרה הסכים.

עו"ד בן גביר מסר בתגובה: "אמשיך להילחם בעד חופש הביטוי ונגד התעמרות של המשטרה בפעילי הר הבית".