ההבדל בין תנאי השחרור של סטודנטית מבצלאל לפעיל הר הבית

המשטרה עצרה אדם שהעלה פוסט מחאה בפייסבוק ופרסם תמונת פוטושופ של חזיר שותה מים בהר הבית. עו"ד בן גביר: "משטרת ישראל ממשיכה לפעול כאילו אנחנו חיים באיראן או סוריה ולא במדינה דמוקרטית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/12/16 11:18 כב בכסלו התשעז

ההבדל בין תנאי השחרור של סטודנטית מבצלאל לפעיל הר הבית
אדם פרופ, צילום: אדם פרופ

אדם שהעלה כמחאה בפייסבוק, תמונת חזיר שותה מים בהר הבית, נעצר על ידי המשטרה ושוחרר בתנאים מגבילים.

חיים ברוש, פעיל בתנועת 'סטודנטים למען הר הבית', העלה לדף הפייסבוק שלו את תמונת החזיר וכתב: "ממשלת ישראל מאפשרת לחזירים חיים לשלוט במקום הקדוש ביותר לעם היהודי וכולם מזדעקים על ראש חזיר בקבר של צדיק באירופה האנטישמית?". בעקבות הדברים, הוא נעצר על ידי המשטרה במהלך הלילה בחשד לעבירה של עלבון דת. עם סיום חקירתו הורחק ברוש מהר הבית למשך 15 ימים בהחלטה של קצין משטרה.

עם שחרורו טען ברוש כי "יש כאן משטרת מחשבות שמנסה להלך אימים על חופש הביטוי במדינה". עורך דינו איתמר בן גביר תקף את המשטרה על המעצר וטען על אפליה בינו מרשו לבין הסוטדנטית מבצלאל שפרסה את התמונה של ראש הממשלה וחבל התליה.

"משטרת ישראל ממשיכה לפעול כאילו אנחנו חיים באיראן או סוריה ולא במדינה דמוקרטית", אמר בן גביר והוסיף כי "במדינה שהפכה את חופש הביטוי לציפור נפשה לא עוצרים אזרחים בשעת לילה על פוסט בפייסבוק וודאי כזה שאין בו כל בעיה חוקית. חמור עוד יותר שהמשטרה הרחיקה את ברוש מהר הבית ל15 ימים, אפילו את הסטודנטית מבצלאל עם ביבי וחבל התליה שחררו ללא תנאים כאלה ואני מתכוון להגיש ערר ולבקש מבית המשפט לבטל את התנאים המגבילים".

מתנועת סטודנטים למען הר הבית שברוש נמנה עם ראשיה נמסר בתגובה כי התנועה מגנה את "המעצר התמוה ותוהה האם משטרת ישראל ומדינת ישראל רוצות להפוך עצמן רשמית למנגנון הפחדות ואיומים כלפי אזרחים נורמטיביים שכותבים פוסטים בפייסבוק. אנו מציעים למשטרה להתמקד בחקירת איומים אמיתיים, ומציעים להתחיל מההסתה הבלתי פוסקת נגד יהודים בהר הבית".

מתנועת חוזרים להר נמסר כי :"מעצרם של פעילי התנועה מוכיח מעבר לכל ספק כי המשטרה אינה מפעילה שום שיקול דעת,בכל מה שקשור להר הבית. הגיע הזמן שבמשטרת ישראל יחשבו פעמיים לפני המעצר ויפסיקו לפעול לפי ההיגון מעוות של מדינת משטרה. החוק הישראלי ועקרונות חופש הביטוי תקפים גם על פעילי ההר".