יוסקה שפירא הלך לעולמו

איש החינוך הדתי ומראשי המפד"ל, ששימש כמזכ"ל הראשון של תנועת "בני עקיבא" העולמית, נפטר השבת בגיל 87

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 29/12/13 06:51 כו בטבת התשעד

יוסף (יוסקה) שפירא, לשעבר שר בממשלת ישראל ומראשי המפד“ל, שהיה גם המזכ“ל הראשון של תנועת ”בני עקיבא“ העולמית, הלך השבת לעולמו בגיל 87.

הוא נולד בירושלים לחיה ולרב ישעיהו שפירא - "האדמו"ר החלוץ", ממייסדי "הפועל המזרחי" ואחיו של האדמו"ר מפיאסצ'נה - הרב קלונימוס קלמיש שפירא. ברבות השנים הוא היה לפעיל מרכזי בבני עקיבא ולחבר הקיבוץ הדתי עין צורים.

שפירא היה ממקימי התנועה העולמית של בני עקיבא בשנת ה'תשי"ד (1954) ועמד בראשה במשך יותר מעשרים שנה. שפירא כיהן גם כראש מחלקת העלייה והנוער בסוכנות היהודית, ובתקופתו נפתחו תכניות ללימודים תיכוניים בישראל לצעירים יהודיים מהגולה, לקידום מנהיגים צעירים, ולקליטתם. כמו כן יזם שפירא את פרוייקט נעל"ה (נוער עולה לפני הורים).

הוא כיהן בממשלת האחדות הלאומית של שמעון פרס ויצחק שמיר, כשר ללא תיק מטעם רשימת ”מצ“ד - מחנה הציונות הדתית“ - מפלגה שהתפלגה מהמפד“ל והתמודדה מולה, אותה הוביל שפירא יחד עם אחרים בסיועו של הרב חיים דרוקמן.

שר השיכון אורי אריאל (הבית היהודי), ספד לו ואמר: ”זכיתי להכיר איש חינוך ועשייה שפעל בכל המרץ למען חינוך דור העתיד בציונות הדתית והשתלבותם בכל רבדי החברה הישראלית. הייתי לצידו בעת שפעל לחיזוק ההתיישבות והאחיזה בארץ ישראל ולחיזוק העליה לישראל ולמדתי מסירות מהי. אני מוסר את תנחומיי למשפחתו. יהי זכרו ברוך".

מנכ"ל מפלגת האיחוד הלאומי, נחי אייל, אמר כי שפירא "היה איש חינוך אמיתי כפי שבא לידי ביטוי בתפקידו כראש המזכירות של תנועת בני עקיבא ובמחלקת העליה והנוער בסוכנות היהודית. מצטרף לניחום המשפחה, שלא תדעו עוד צער".

מהבית היהודי נמסר כי המפלגה ”אבלה על פטירתו של השר לשעבר יוסף שפירא שהיה מעמודי התווך של המפד"ל במשך שנים רבות. שפירא היה איש חינוך ואיש ארץ ישראל בכל מאודו ובנו של האדמו"ר החלוץ ממייסדי הפועל המזרחי".

יו"ר המפלגה השר נפתלי בנט הוסיף: "השר שפירא היה איש ציבור במובן הנכון של המילה - כל חייו פעל למען הציבור בכל מסגרת שהיה בה, הן כמזכל בני עקיבא, בסוכנות היהודית, הן בפוליטיקה וגם לאחר מכן כשהקים את תנועות עוז, תהילה ונעלה. יהיה זכרו ברוך".