חרף הלחץ מימין: נדחה הדיון ב"חוק ההסדרה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה את הדיון בחוק שביקש להכשיר חוקית את המאחזים ביהודה ושומרון, חרף הלחץ מימין. "המטה המשותף בליכוד": דחיית החוק – דורסנות אנטי דמוקרטית

חדשות כיפה אורי פולק 15/01/12 16:23 כ בטבת התשעב

חרף הלחץ מימין: נדחה הדיון ב"חוק ההסדרה"
World Economic Forum-cc-by, צילום: World Economic Forum-cc-by

הדיון בעניין "חוק ההסדרה" שהגיש ח"כ זבולון אורלב במטרה להכשיר חוקית את המאחזים ביהודה ושומרון, נדחה היום (א') מסדר יומה של ועדת השרים לענייני חקיקה, זאת בעקבות הוראת ראש הממשלה בנימין נתניהו ובלחץ שהפעילו שרי הליכוד דן מרידור ובני בגין.

הצעת החוק להסדרת מאחזים קובעת שהוראה להריסת בית לא תתבצע לפני שהוכח בבית המשפט שהקרקע אכן אינה של בעל המבנה. יוזמי החוק מסבירים כי הוא נולד לאחר שהתברר שבג"ץ הורה להרוס בתים במגרון ולאחר הריסתם התברר בבית המשפט המחוזי שלעותר לא היו כלל הוכחות לבעלות על הקרקע.

"המטה המשותף" של פעילי הליכוד, שפעל למען קידומו של חוק ההסדרה, טען בעקבות דחיית החוק כי "אותו מיעוט בקרב שרי הליכוד שרוממות הדמוקרטיה בפיהם תורמים לדורסנות האנטי דמוקרטית שבמסגרתה לא הובא היום "חוק ההסדרה" להצבעה. אותם שרים ממשיכים,לצערנו, את "מורשת שרון" בהתנהלות המזכירה את ההתעלמות מתוצאות משאל המתפקדים בליכוד באותם ימים אפלים של ההתנתקות".

כפי שדווח בכיפה, ביום רביעי האחרון נפגשו חברי סיעת "הבית היהודי" עם נתניהו וביקשו ממנו שלא לדחות את הדיון בהצעת החוק. ראש הממשלה הסביר כי היות והשר בגין מתנגד לחוק, הרי שבכוונתו לדחות את הדיון בנושא. כיוון שכך הודיעו חברי הסיעה לראש הממשלה כי אם מגרון יפונה, הם יראו בכך עילה חד משמעית לפרישה מיידית שלהם מהממשלה.