אורלב לנתניהו: אם מגרון יפונה – נפרוש מהממשלה

חברי סיעת "הבית היהודי" פנו לראש הממשלה בדרישה להמשך קידום החוק להסדרת המאחזים. "נפרוש מהממשלה אם היא תסכל את הצעת החוק ובכך תהרוס את היישובים", אמר אורלב

חדשות כיפה אורי פולק 11/01/12 21:25 טז בטבת התשעב

אורלב לנתניהו: אם מגרון יפונה – נפרוש מהממשלה
יוסי זליגר, יחצ, צילום: יוסי זליגר, יחצ

ח"כ זבולון אורלב נפגש היום (ד') עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והבהיר לו כי באם יפונה המאחז מגרון עד סוף חודש מרץ, הרי שבכוונת "הבית היהודי" לפרוש מהממשלה.

בפגישה טעונה בין שלושת חברי סיעת "הבית היהודי" לבין נתניהו, הודיע להם ראש הממשלה כי הוא מתנגד לאפשר לועדת שרים לחקיקה לדון בערער של השר יולי אדלשטיין על החוק של ח"כ זבולון אורלב, המסדיר את המאחזים עמונה, מגרון, גבעת אסף והאולפנא.

ראש הממשלה הודיע כי השר בני בגין מתנגד לכך, והציע כי הח"כים ישכנעו אותו. היות ובגין מוסיף להתנגד לחוק, מסתמן כי הוא לא יעלה לדיון נוסף ביום ראשון. כיוון שכך הודיעו חברי הסיעה לראש הממשלה כי אם מגרון יפונה, הם יראו בכך עילה חד משמעית לפרישה מיידית שלהם מהממשלה.

ח"כ אורלב אמר הערב לכיפה כי "הבהרתי לראש הממשלה כי המוצא היחידי למניעת הרס המאחזים, המהווים ישובים לכל דבר ועניין, הוא אך ורק בשינוי החקיקה הקיימת שתאפשר מתן פיצוי או קרקע חלופית לכל פלסטיני שיוכיח כחוק את בעלותו על הקרקע".

אורלב הוסיף כי הוא הבהיר לראש הממשלה, בנוכחות חברי סיעה, כי "נפרוש מהממשלה והקואליציה אם הממשלה תסכל את חוק הסדרת המאחזים ותהרוס את הישובים - מאחזים כמו מגרון, גבעת אסף, עמונה וגבעת האולפנא".

הצעת החוק להסדרת מאחזים קובעת שהוראה להריסת בית לא תתבצע לפני שהוכח בבית המשפט שהקרקע אכן אינה של בעל המבנה. יוזמי החוק מסבירים כי הוא נולד לאחר שהתברר שבג"ץ הורה להרוס בתים במגרון ולאחר הריסתם התברר בבית המשפט המחוזי שלעותר לא היו כלל הוכחות לבעלות על הקרקע.

השבוע פנה לשרים יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, וביקש מהם להמשיך ולקדם את הצעת החוק בדיון שיתקיים ביום ראשון הקרוב. "אי קידום החוק עלול לגרור אותנו למשבר חמור מאוד בין הממשלה הלאומית לבין ההתיישבות ביהודה ושומרון וחלילה אף לקרע ולאסון שסופו מי ישורנו. לאור זאת, אנו מבקשים ודורשים בכל תוקף לאשר את הצעת החוק ולהביאה בהקדם להצבעה במליאת הכנסת", כתב דיין.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן