ח"כ רגב: "לא תהיה אינתיפאדה שלישית אם יהודים יעלו להר הבית"

חברת הכנסת רגב לא אהבה את המלצת ועדת המשנה שלא לשנות את הסטטוס קו בהר הבית . "צריך לדאוג שיהודים יוכלו לעלות להר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/06/14 17:32 כה בסיון התשעד

ח"כ רגב: "לא תהיה אינתיפאדה שלישית אם יהודים יעלו להר הבית"
באדיבות ועדת הפנים, צילום: באדיבות ועדת הפנים

ועדת הפנים בכנסת, בראשותה של ח''כ מירי רגב, התכנסה להצגת סיכום של ועדת המשנה בעניין אפשרותם של יהודים לעלות להר הבית והאכיפה על מימוש זכותם לכך, במטרה להכריע, בין היתר, האם יחס המשטרה כלפי יהודים העולים להר הינו תקין. כפי שפורסם הבוקר (ב') בכיפה ועדת המשנה המליצה להמשיך את הסטטוס קוו בנושא, ולא לאפשר ליהודים להתפלל ברחבת הר הבית.

בפתח הדיון אמרה ח"כ רגב: "הר הבית הוא מקום קדוש ליהודים, בדיוק כמו למוסלמים. עלינו לפעול מתוך כוונה לאפשר לכל אזרח, יהודי מוסלמי ונוצרי, להתפלל במקום המקודש לו. ואם יש בעיה - צריך להתמודד. התחושה היא שבעניין הר הבית יש גורמים שרוצים שקט על חשבון הסמלים היהודיים ועל חשבון עלייתם של יהודים להר הבית. צריך לדאוג שיהודים יוכלו לעלות להר בחלון הזמן שלהם".

במהלך הדיון הציעה רגב לחלק את הר הבית בין יהודים למוסלמים - באותה מתכונת המתבצעת במערת המכפלה בחברון, וקראה גם להגדיל את נקודות הבידוק ולייעל את הכניסה והתורים הארוכים. "בתחילה אמרו 'אם יהודים יעלו להר הבית יפלו השמים ותהיה אינתיפאדה' - ולא קרה כלום. שאף אחד לא יאיים על התפתחויות קשות או אינתיפאדה. צריך לכבד את זכותם של היהודים בהר, עוד לפני שמתייחסים לתפילות או טקסים דתיים. בסופו של דבר לא יתכן מצב שיהודים לא יעלו להר הבית על פי הנחיית הדרג המדיני" אמרה רגב שפנתה גם לשר הפנים, אהרונוביץ במטרה שיפתור את הנושא, והציעה שאם יהיו התפרעויות הר הבית יסגר הן ליהודים והן למוסלמים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן