ח"כ אלעזר שטרן הותקף בבית הכנסת בהושעיה

נער, תושב מצפה הושעיה, נעצר בחשד כי ירק לעבר חבר הכנסת בצאתו מבית הכנסת ביישוב. שטרן הגיש תלונה במשטרה. התקיפה, ככל הנראה, על רקע הביקורת שמתח שטרן על הרב דב ליאור

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 25/10/13 10:21 כא בחשון התשעד

ח"כ אלעזר שטרן הותקף בבית הכנסת בהושעיה
יחצ, צילום: יחצ

ח“כ אלעזר שטרן הותקף הבוקר (ו‘) בבית הכנסת שביישוב מגוריו, הושעיה.

נער, תושב מצפה הושעיה, נעצר בחשד כי ירק לעבר חבר הכנסת בצאתו מבית הכנסת ביישוב. שטרן הגיש תלונה במשטרה, ובעשה זו נחקר הנער בתחנת נצרת.

התקיפה באה אחרי ששטרן תקף השבוע את דבריו של הרב דב ליאור, לאחר ששטרן טען כי הרב ליאור, בשיעור שהעביר בקריית ארבע, אמר כי ”אתיופים אינם יהודים“. שטרן, בתגובה, אמר בכנסת: ”האם לא צריך להגיד די, נמאס לנו, הוא לא הרב שלנו, מדינת ישראל לא יכולה להמשיך ולשלם לו כסף, יש גבולות למה אנחנו מוכנים לסבול?“.

שטרן אמר היום לכיפה כי "אכן האירוע קשה, מציע להיזהר מהכללות אבל זאת עדות נוספת של הסכנה בחיבור הדת לפוליטיקה ומבקש להדגיש שמדובר בעשב שוטה שלא מייצג לא את הנוער של הציונות הדתית ובוודאי לא את הנוער של הושעיה. יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מהתופעה ומהסכנות הטמונות בה".

שטרן הותקף בחודש אפריל האחרון במהלך סיור שקיים בדרום תל אביב. התוקף, אזרח זר, הועבר למשטרה. בשנת 2005 הותקף שטרן, אז ראש אגף כוח אדם בצה"ל, ברחבת הכותל המערבי כאשר הגיע להתפלל שם עם בני משפחתו. מאות מתפללים שהיו במקום קראו לעברו קריאות גנאי ואף זרקו עליו אבנים וחפצים נוספים, זאת בשל חלקו ביישום תוכנית ההתנתקות.