שטרן תקף את הרב ליאור, שקבע כי "אתיופים אינם יהודים"

בדרשה שהעביר בקריית ארבע, אמר הרב דב ליאור לאחד המשתתפים בשיעור: "אבוי לך אם הבן שלך יתחתן עם אתיופית - היא לא יהודייה". ח"כ אלעזר שטרן התרעם על הדברים: "צריך להפסיק לשלם לו משכורת"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 23/10/13 18:56 יט בחשון התשעד

שטרן תקף את הרב ליאור, שקבע כי "אתיופים אינם יהודים"
דובר צהל, צילום: דובר צהל

ח“כ אלעזר שטרן נשא היום (ד‘) דברים במליאת הכנסת והתייחס לדברים שאמר בשבוע שעבר הרב דב ליאור, רבה של קריית-ארבע חברון, במהלך שיעור שהעביר בבית כנסת ביישוב.

במהלך השיעור טען הרב ליאור כי ”אתיופים אינם יהודים“ ואף אמר לאחד המשתתפים: "אבוי לך אם הבן שלך יתחתן עם אתיופית, היא לא יהודייה". בדרשה היה נוכח גם בחור אתיופי שהדליק משואה ביום העצמאות ה-55 למדינת ישראל, קצין ביחידת המסתערבים בדובדבן אשר בשנת 2002 באירוע בחברון נפצע קשה ואיבד את רגלו.

הרב דב ליאור (צילום: יחצ)

שטרן, שהתייחס היום לדברים בכנסת, אמר כי "שכשאנחנו שותקים אנחנו אומרים. במיוחד אנחנו שזהותה היהודית של המדינה הזאת חשובה לנו והמתגיירים חשובים לנו, לא יכולים לסבול שמי שנחשב לאחד ממנהיגי הציונות הדתית, אולי פלג חשוב בציונות הדתית המוגדר כאחד מרבני תקומה, רב של עיר, שהוא גם רשום כראש ישיבת הסדר, הרב דב ליאור מתבטא כך“.

”האם לא צריך להגיד די, נמאס לנו, הוא לא הרב שלנו, מדינת ישראל לא יכולה להמשיך ולשלם לו כסף, יש גבולות למה אנחנו מוכנים לסבול?“, שאל שטרן.

”אני מקווה שחיילינו האתיופיים, חברינו האתיופיים, תושבי מדינת ישראל לא ייפגעו מהדברים האלה ויבינו שלא זאת תורת ישראל שהרוב בעם ישראל מתכוון אליה, שאם מישהו יודע מה זה חילול ה' ומה שהרב דב ליאור עשה פעם נוספת, ולצערי הרב אני יכול לומר, שאם החברים שלי ממפלגות אחרות לא ישימו לזה סוף אז זאת לא תהיה הפעם האחרונה", הוסיף ח“כ שטרן.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן