חידון התנ"ך: שני זוכים הגיעו למקום הראשון

ישי אייזנברג מארה"ב ואליאור בביאן מבית שמש הוכרזו כחתני חידון התנ"ך העולמי לנוער, לאחר שחבר השופטים החליט כי השניים הפגינו ידע מרשים וכי לא ניתן יהיה להכריע ביניהם

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 16/04/13 13:57 ו באייר התשעג

חידון התנ"ך: שני זוכים הגיעו למקום הראשון
מוקי שוורץ, צילום: מוקי שוורץ

ישי אייזנברג מניו ג'רזי שבארה"ב ואליאור בביאן מבית שמש, הוכרזו היום (ג‘) כחתני חידון התנ"ך העולמי לנוער שנערך היום בירושלים.

בשלב הדו-קרב השניים ענו נכונה על כל השאלות וצוות השופטים בראשות יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הכתירם כחתני התנ"ך. אליאור בביאן הוא תלמיד ישיבת 'שעלי תורה' בבית שמש. במקום השני זכתה ליאורה ברוורמן מבית הספר 'דרכי נועם' בפתח תקווה.

(צילום: מוקי שוורץ)

שר החינוך, הרב שי פירון, אמר היום כי ”חידון התנ"ך מהווה ביטוי עמוק ללב הזהות הלאומית שלנו. ההתפעלות מהשליטה המופלאה בפסוקי התנ''ך נוטעת בלב כולנו תקווה גדולה. היא מעוררת צפייה שהפסוקים והפרקים הללו יהפכו ל''מפת הדרכים'' שלכם. היא מעודדת מפני שהיא מלמדת שצעירי ישראל מחוברים לשורשיהם ומחייבים לעתידה של המדינה. כל אלה מפיחים תקווה ישנה - חדשה".

"מזמן לא הייתי במתח כזה. זה מרומם את הלב לראות צעירים מהארץ ומהעולם שכל כך מתעמקים בספר הספרים שלנו", אמר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו, "לאחרונה אירחתי את נשיא ארה"ב ברק אובמה. ביקשתי להביא אותו להיכל הספר, שם ראינו את המגילות הגנוזות, הראיתי לו את ספר ישעיהו. אמרתי לו שכשהבן שלי אבנר היה בכיתה ב' הבאתי אותו הנה והוא קרא מהמגילה הזאת. זה הספר שלנו וזה ספר של כל העולם. הראיתי לנשיא את הפסוק "וכיתתו חרבותם לאתים ומזמרות ולא ישא גוי אל גוי חרב" ואמרתי לו שיש פה מסר עולמי, אוניברסלי, מסר שנכתב פה, בארץ הזאת, על ידי אבותינו שתמיד התפללו לחזור לארץ הזאת ולבנות כאן מחדש את חיינו הלאומיים והבסיס לחיינו הלאומיים, לחיי הרוח והאמונה והתקווה והתפילה שלנו, זה התנ"ך, ספר הספרים".

לשלב הגמר של החידון העפילו 16 מועמדים מצטיינים מהארץ ומחו"ל אשר גברו בשלב הקדם פומבי שהתקיים השבוע ובו נטלו חלק 58 מתמודדים מ- 26 מדינות שונות.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן