חבלת חשמל חמורה בהר חברון: ערבים הפילו קווי מתח גבוה

ערבים תושבי אזור חברון פגעו בקו מתח עליון המעביר חשמל לישובי הר חברון. ביישובים משתמשים בקו מתח עליון חלופי וחברת החשמל נערכת למקרה חירום במקרה של חבלה נוספת

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/09/14 13:49 כח באלול התשעד

חבלת חשמל חמורה בהר חברון: ערבים הפילו קווי מתח גבוה
אילוסטרציה: צילום מסך, צילום: אילוסטרציה: צילום מסך

ערבים תושבי אזור חברון חיבלו הבוקר בקו מתח עליון המעביר חשמל לישובי הר חברון. בחבלה שהתבצעה באזור אידנא, הופל עמוד מתח גבוה ואחריו נפלו שלושה עמודים נוספים. חברת החשמל חיברה את הישובים לחשמל באמצעות קו מתח עליון חלופי ונערכת למקרה חירום של חבלות נוספות.

"ערב ראש השנה, אנו מקבלים תזכורת נוספת לרצון העז של אויבנו להרע את מרקם החיים בהר חברון- אנו לא ניתן להם. הנחיתי את כל הגורמים הקשורים בעניין לדאוג לכך שהחבלה לא תורגש במהלך החג ואני מקווה שהמחבלים יבואו על עונשם", אמר בתגובה למעשה ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי. לא מדובר בפעם הראשונה בה מחבלים בתשתיות באזור, והתושבים היהודיים מספרים כי באזור זה ישנם חבלות יום יומיות בתשתיות וכן גניבות מים ושלטים.

כזכור, ביולי האחרון סמוך לשעה 19:00 הגיעו ערבים, תושבי הכפרים סמוך לגוש טלמונים, לקו מתח חשמל גבוה באזור וניסרו אותו. אז מדובר היה כפי הנראה בפעילות על רקע לאומני כשלאחר הפגיעה בעמוד החשמל הפוגעים ברחו מהאזור.

"בסביבות השעה 19:00, בזמן סעודה שלישית, נפל החשמל ומאז אנחנו בעלטה מוחלטת. אין חשמל לאף אחד מישובי הגוש", סיפרה תמי וייס, תושבת היישוב טלמון ל'כיפה'. לדבריה נערכים מאמצים משמעותיים לספק חשמל ממקום אחר אך הפגיעה הינה קשה. בינתיים הביאו גנרטורים על מנת לספק חשמל לתאורה ההיקפית, כשהחשש הוא מחדירות בחסות החשיכה.

"צריך להוריד גם להם את החשמל", זעמה וייס. "כרגע כל הכפרים מסביב מוארים ואנחנו בחושך. לצערי לא יעשו להם שום דבר". עוד היא מספרת, כי בעקבות סערת השלגים בדצמבר האחרון הם ערוכים מבחינת נרות וציוד לשהייה בחושך. כזכור, בסופת השלגים נתקעו תושבי טלמון ללא חשמל במשך קרוב לשלושה ימים.