ועד מתיישבי גוש קטיף לממשלה: הודו בטעות והחזירו אותנו להתיישב מחדש בגוש קטיף

על רקע ציון תשע שנים להתנתקות ובצל מבצע צוק איתן קוראים בועד מתיישבי גוש קטיף לממשלה להודות בטעותם ולהחזיר אותם להתיישב בגוש קטיף. "ערוכים לחזרה מידית ליישובים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/08/14 12:39 טז באב התשעד

ועד מתיישבי גוש קטיף לממשלה: הודו בטעות והחזירו אותנו להתיישב מחדש בגוש קטיף
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בימים אלו מציינים תשע שנים מאז הוחרבה ההתיישבות היהודית בחבל עזה. על רקע ציון הגירוש ומבצע צוק איתן, קוראים בועד מתיישבי גוש קטיף לתקן את הטעות. לדבריהם כשנה לאחר העקירה היו רק בודדים שאזרו אומץ והודו בטעות הקשה. כיום מדינת ישראל משלמת מחיר כבד על הנסיגה והתחזיות השחורות התגלו כאין וכאפס לעומת איומי מנהרות החטיפה והרקטות ארוכות הטווח.

בועד מתיישבי גוש קטיף אומרים כי הגיעה העת לחזור למדיניות ההתיישבות הציונית ולהקים מחדש את הישובים שנחרבו בצפון השומרון ובגוש קטיף.

"כיום מאות מתושבי גוש קטיף עודם מתגוררים באתרים זמניים כחלק מתחלואי ההתנתקות. אנו מוכנים למשימה והשליחות שתהווה הרתעה לכל אויבינו." אומר אליעזר אורבך, יו"ר ועד מתיישבי גוש קטיף, אשר מעוניין לחזור לבנות את ביתו על חורבות נווה דקלים בגוש קטיף.

"עד היום ממשלת ישראל לא הודתה בטעות הגדולה שנקראת בשפה מכובסת "ההתנתקות". על הממשלה להודות בטעות הבלתי הפיכה שעשתה. כיום אנו מבינים כי לא נלקחו בחשבון הסיכונים והתחזיות של אנשי הצבא והמומחים השונים. הטעו את הציבור הישראלי והציגו להם מצג שווא בטענה כאילו נטישת ההתיישבות בחבל עזה תוביל לשקט ושלוה על ישובי הדרום." מסביר אורבך.

"לא רצינו להיות נביאי הזעם של החברה הישראלית. איננו רוצים להגיד "אמרנו לכם". איננו רוצים לעסוק עוד בעבר. פנינו לעתיד.

המענה הראוי למתקפת הטרור הרצחנית של החמאס על 5 מיליון מתושבי ישראל הוא בתיקון הטעות הגדולה הזו ע"י הצהרה ברורה של חזרה לדרך הציונית של התיישבות מתוך שייכותנו הקיומית למקום זה. התיישבות שתביא יציבות, בטחון ושלום."

אנשי הועד אומרים כי זה הזמן לתת מענה ציוני הולם לטרור. "יש לשקול בכובד ראש את האופציה לחזור ולהקים את ההתיישבות צמודת הגדר בגוש קטיף. אין זה דורש לקיחת אחריות על אוכלוסיה ערבית. אין זה משנה את ההיערכות הצבאית באופן מהותי. רבים מתושבי גוש קטיף מוכנים לארוז את מיטלטליהם מחר בבוקר ולחזור הביתה לגוש."

אליעזר אורבך מביט בחשש על המערכה בעזה ולבו דואב על המצב שאליו הגענו. "ליבנו כואב עם משפחות הנופלים. אנו מתפללים להחלמת הפצועים ומברכים את ראש הממשלה שריו ויועציו בהמשך עמידתם האיתנה במלחמה נגד הטרור ובביסוס ופיתוח מדינת ישראל כמדינה החיה לאור עקרונות הצדק והמוסר היהודי במציאות של בטחון ושלום