השר ליברמן לחייל חרדי שעלה לארץ: "גם אני מדבר עם מבטא רוסי כבד"

שר הביטחון אביגדור ליברמן רצה להרגיע חייל בגדוד´נצח יהודה´ שחשש לגבי מבטאו האנגלי ואמר לו:"ש לך שר שעד היום מדבר עם שגיאות ועם מבטא רוסי כבד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/10/16 11:41 יז בתשרי התשעז

השר ליברמן לחייל חרדי שעלה לארץ: "גם אני מדבר עם מבטא רוסי כבד"
יחצ, צילום: יחצ

החייל החרדי ניסן בלום מגדוד נצח יהודה (הנח״ל החרדי) השתתף אתמול (שלישי) בקבלת הפנים המסורתית לחיילים בודדים ולמתנדבי חו״ל בסוכת שר הביטחון אביגדור ליברמן. בלום, מתנדב חרדי מארה״ב, סיפר לנוכחים את סיפורו האישי. ליברמן שהתרשם מהדברים, הרגיע את בלום באשר למבטא האנגלי שבפיו.

“קודם כל, איפה ניסן בלום?” שאל ליברמן את הנוכחים במהלך נאומו ופנה ישירות לחייל החרדי באמרו כי “יש לך שר שעד היום מדבר עם שגיאות ועם מבטא רוסי כבד, כמו שאמרתי לכם כבר כמה פעמים, במדינת ישראל השמיים הם הגבול. זה לא משנה אם אתה עולה חדש או צבר. אם אתה נחוש ורוצה להגשים את עצמך ואת החלומות שלך - הכל פתוח”.

[embed]

]

במהלך נאומו סיפר בלום על הלבטים שקדמו לגיוסו לגדוד נצל יהודה ועל ההתמודדות שלו עם הקשיים. “תמיד רציתי לעלות לארץ אבל תמיד חששתי מהפערים בשפה ובתרבות ומאיכות החינוך. הרגשתי שהגיוס לצה”ל תהיה דרך מעולה להשתלב וללמוד את סגנון החיים בארץ תוך כדי מימוש הערכים שלי. הסיבה שהתגייסתי דווקא לנצח יהודה מכיוון שאפשר להיות לוחם שמשרת את הצבא וגם דתי שמשרת את השם. בגלל הסיבות האלה החלטתי לעזוב את הבית, למרות שזה היה קשה למשפחה שלי, ולתת את עצמי למדינה. להיות לוחם זה להתגבר על הקשיים ולא משנה כמה הם מאתגרים כי אנחנו לוחמים עבור משהו שהוא גדול מעצמנו. כי אמונה גוברת על הכל” אמר בלום.

מעמותת ״נצח יהודה״, המלווה את ניסן וחבריו במהלך שירותם, נמסר כי ״כמו ניסן ישנם בגדוד עשרות חיילים חרדים מחו״ל שהתנדבו לשרת בצה״ל, כשהם משאירים את משפחותיהם מאחור, וישנם עוד עשרות חיילים חרדים בודדים, תושבי ישראל, שאינם נמצאים בקשר עם משפחותיהם עקב גיוסם. כאן המקום לציין לטובה עשרות משפחות חרדיות המעניקות בית חלופי לחיילים הללו, המשלבים חיי תורה ומצוות עם שירות צבאי משמעותי. אנו פועלים כל העת ונמשיך לפעול בכדי שהחיילים הללו לא ירגישו לבד במהלך שירותם״.