הרב שמעון אור: מודע לכך שהסיכויים שלי לנצח את בנט קלושים

המתמודד היחיד מול נפתלי בנט לתפקיד יו"ר הבית היהודי מספר מדוע הוא מתמודד והאם הוא חושב שיביס את בנט. "נפתלי בנט יביא לנפילת הציבור הדתי לאומי"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 06/01/15 19:01 טו בטבת התשעה

הרב שמעון אור: מודע לכך שהסיכויים שלי לנצח את בנט קלושים
דוברות, צילום: דוברות

הרב שמעון אור (49), קאוצ'ר במקצועו וראש הגרעין התורני בשכונת קרית יובל בירושלים, הוא אחד המתמודדים היחידים על ראשות הבית היהודי כנגד היו"ר הפופולרי נפתלי בנט.

"מדוע אני עושה את זה? כי אין לי ברירה משהו צריך להציב אלטרנטיבה לדרך של המפלגה היום שהיא ימנית מסורתית בלבד", אומר הרב אור שמבהיר כי הוא לא איש המנותק מהמציאות, הסבור שהוא יכול לנצח בבחירות הקרובות את בנט.

הוא מצהיר כי הוא לא הוציא ואיננו מתכוון להוציא סכומי כסף גדולים על ההתמודדות חסרת הסיכוי, "אני בעצם עובד שכיר של בנט, כקאוצ'ר בתכנית 'מעגלי תעסוקה' של המשרד ואין לי את היכולת הכלכלית להשקיע סכומי כסף גדולים. אני מתמודד עם הפנים הלאה בכדי להעלות את המודעות לדרך שלי ולהציב אותה מול דרכו של בנט".

"המשאב המרכזי של הדתי לאומי הוא החיבור שבין תורה למדינה, אך למרבה הצער היום נושא התורה הופך למשהו שצריך להגיע איתו לפשרה ולהצניע אותו. יותר מפחדים מהפן הזה מאשר חושבים שהוא יכול להוביל את מדינת ישראל לחזון שלה ולכן מתרכזים בצד הימני של המפה עם קצת נגיעות של מסורת", מלין הרב אור שמצפה כי התורה כתרבות תהיה חלק משמעותי יותר במצע 'הבית היהודי'.

"להפוך את המפד"ל לליכוד ב' כפי שעכשיו קורה, ויעיד על כך שריון ינון מגל, יהיה כישלון. כאשר נצטרך להגיע להכרעות או שנצטרך להתפשר, כמו שאירע עם חוק הפונדקאות בו נכנע הבית היהודי וויתר על ערכיו תמורת חוק שחרור המחבלים חסר השיניים, או שנמצא את עצמנו שוב מבודדים. בנט הוא איש ביצוע נהדר אך בראייה שלי ההתנהלות שלו בנושאי דת תביא בסופו של דבר לנפילת הציבור הדתי לאומי", טוען הרב אור.

הרב שמעון אור מדגיש במצעו את נושא הקביעה ההלכתית שיהודי הינו אך ורק הנולד מאימא יהודייה, הוא סבור כי הצבעה על יסוד זה כמכנה משותף תרבותי בין מדינת ישראל לבין האסלאם, ועל כזה שיכול להביא בסופו של דבר לסיום הסכסוך הערבי ישראלי.

לשאלה מדוע הוא אינו מתמודד במסגרת הפריימריז לתפקיד ח"כ, הוא משיב כי הפריימריז הצפוף גם כך הוא חסר סיכוי בעבורו ויגרום לו להיעלם בתוך 30 המועמדים האחרים, "המועמדות לתפקיד היו"ר היא הצבת אלטרנטיבה בצורה ברורה בתקווה שקולי יישמע".

"אנשים רבים שעימם שוחחתי על מועמדותי הביעו בתחילה תמיהה על כך שאני משחית כביכול את זמני במאבק אבוד מראש אך לאחר שהסברתי להם את דעותיי הם היו נכונים לתמוך בי" טוען הרב אור, לכשנשאל מה יעשה לאחר שיפסיד הוא משיב ללא היסוס שימשיך בהרצאותיו ובשיעוריו במסגרת ארגונו 'תורה מנהיגה', "אני חש שההתמודדות הזו תחשוף אותי לקהלים נוספים ותקל עליי את המשך הפעילות שלי כשאני מקווה שבעוד כמה שנים דרכי תשמע ואז תבוא גם ההכרה מקהל המצביעים".