הרב ריסקין לכיפה: לא הוזמנתי לישיבה של הרבנות הראשית

בניגוד לטענות מצד הרבנות הראשית אומר הרב ריסקין כי לא הוזמן לישיבת מועצת הרבנות בה יוחלט האם להאריך את כהונתו. "מקווה שהעבודה שלי באפרת תמשיך כסדרה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/06/15 12:48 יא בתמוז התשעה

הרב ריסקין לכיפה: לא הוזמנתי לישיבה של הרבנות הראשית
יחצ, צילום: יחצ

בחודש האחרון טענו ברבנות הראשית כי הרב שלמה ריסקין יוזמן לשימוע בנוגע להארכת כהונתו כרב היישוב אפרת וכי כל הסיפור באשר לאי הארכת כהונתו הינו אי הבנה אחת גדולה, אך ערב ישיבת מועצת הרבנות הראשית לישראל עולה כי הרב ריסקין כלל לא הוזמן לישיבה שתעסוק בהארכת מינויו.

כזכור, לפני כחודש נחשף ב'כיפה' כי בכירים במועצת הרבנות הראשית מעוניינים לסכל הארכת כהונתו של הרב שלמה ריסקין כרב היישוב אפרת, זאת בשל דעותיו בנושאי גיור ונושאים שונים אשר בהם הוא מחזיק בדעות ליברליות.

לידיעות נוספות בנושא:

- פרסום ראשון: בכירים ברבנות מתכננים לסכל הארכת כהונתו של הרב ריסקין

- עודד רביבי לכיפה: הרב ריסקין ישאר כרב היישוב גם ללא אישור הרבנות

בעקבות הפרסום ב'כיפה' שהוביל לפרסומים בגופי תקשורת ארציים הודיעו ברבנות הראשית כי הם יזמינו את הרב ריסקין לשימוע, לדבריהם כפי שנעשה עם כל רב עיר בישראל בהגיעו לגיל 75, ואף קבעו תאריך - 29 ביוני, יום שני הקרוב. "לא הייתי מצפה מהוועדה למינוי שופטים למנות שופט אשר מבקר באופן קונטיסטנטי את מערכת המשפט", אמר לפני כחודש בכיר ברבנות הראשית ל'כיפה'. "הרב יגיע ויישאל שאלות הקשורות לתפקודו ולתפקידו כפי שנעשה עד עכשיו וייעשה בהמשך. הרב ריסקין קיבל זימון לסוף החודש הלועזי הבא למועצת הרבנות הראשית".

בניגוד לטענות אלו, בשיחה ל'כיפה' אומר הרב ריסקין כי הוא לא הוזמן לישיבה שכזו. "לא הוזמנתי לישיבה של הרבנות הראשית", הוא אומר. "לא שמעתי מהם מילה. אני מקווה שהם יאשרו את הארכת כהונתי. שמעתי מה הרב דוד לאו אמר לפני כשבועיים במודיעין, לגבי כך שהעניין הוא אי הבנה גדולה, אבל אני לא קיבלתי שום הזמנה".

"אני מקבל הרבה עידוד מכל הצדדים", מספר הרב ריסקין. "אני חושב שעשיתי את הרבנות בעיר שלי נאמנה, הייתה לי הרבה הצלחה וסיעתא דשמיא ואני מקווה שאוכל להמשיך את הדברים בעזרת השם. מבחינת הכוחות אני עושה כל מה שצריך כרב המקום, ויש לי ביטחון שהכל יהיה בסדר. נחיה עד מחר ונראה".

בשבועות האחרונים רץ ברשת הסיפור של מינויו של הרב ריסקין לתפקיד רב העיר, אז לא רצו למנותו מכיוון שאין לו זקן, אך לאחר שראו את ידיעותיו הנרחבות מינו אותו לתפקיד רב העיר אפרת. לדבריו, הסיפור הנוכחי בהחלט מזכיר את מינויו לפני 31 שנה. "ברוך השם זה נגמר אז בכי טוב ואני מקווה שגם כאן הכל יהיה בסדר".

לפני כשלושה שבועות התייחס הרב דוד לאו להארכת כהונתו של הרב ריסקין ואמר "צר לי שפרשת המשך כהונתו של הרב ריסקין יצאה מפרופורציה", והוסיף כי לא הייתה כוונה להדיח את הרב ריסקין.

מהרבנות לא נמסרה תגובה.