Warning: implode(): Invalid arguments passed in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/cpt/maamar/single.php on line 105
פרסום ראשון: בכירים ברבנות מתכננים לסכל הארכת כהונתו של הרב ריסקין - כיפה

פרסום ראשון: בכירים ברבנות מתכננים לסכל הארכת כהונתו של הרב ריסקין

מועצת הרבנות הראשית צפויה לדון בהארכת כהונתו של הרב ריסקין. בכירים במועצה מתכוונים לנסות ולסכל את ההארכה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/05/15 10:36 ז בסיון התשעה

פרסום ראשון: בכירים ברבנות מתכננים לסכל הארכת כהונתו של הרב ריסקין
יחצ, צילום: יחצ

גורמים בכירים ברבנות הראשית מתכוונים לסכל את הארכת כהונתו של הרב שלמה ריסקין כרב העיר אפרת היום (ב') בצהריים בשל עמדותיו בנושא הגיור ודעותיו הליברליות, כך נודע ל'כיפה'.

היום (ב') בשעה 12:30 צפויה להתכנס מועצת הרבנות הראשית ובין יתר הנושאים שעל סדר היום הם צפויים לדון בהארכת כהונתו של הרב ריסקין כרב העיר אפרת, בשל הגיעו לגיל 75. ההארכה של כהונת רב עיר הינה לרוב לחמש שנים נוספות, והדבר נחשב כאקט פורמלי בלבד.

ל'כיפה' נודע כי בכירים במועצת הרבנות הראשית מתכוונים לערוך דיון בשאלת הארכת כהונתו ולא לאשר את הכהונה כאקט פורמלי, כשהמטרה היא לסכל את הארכת המינוי בשל דעותיו של הרב ריסקין. במועצת הרבנות יושבים רבנים הנחשבים שמרנים, ועל כן אם אכן ייערך דיון בנושא אזי רוב מוחלט של הרבנים יהיו נגד הרב ריסקין.

אם אכן הפוטש יקרום עור וגידים, הדבר יגרור אחריו מאבק משפטי והדיון יעבור לבג"ץ, שכן מדובר באקט נדיר ביותר וכיציאה חד משמעית נגד רב עיר מכהן, רק בשל דעותיו.

בין היתר, נעשה המהלך בשל דעותיו של הרב ריסקין בנושא הגיור, כשהוא תומך בעמדה לפיה יש להקים מותבי גיור נוספים. הרב ריסקין מעוניין כפי הנראה להקים מותב גיור, דבר אשר אליו מתנגדים ברבנות הראשית. במהלך הסערה בנוגע לחוק הגיור התייחס הרב ריסקין לנושא ואמר "הסטטוס קוו במסגרתו רבים מתושבי המדינה אינם יהודים על פי הלכה אך חיים כיהודים במדינה יהודית ייצור בעיות קשות בהמשך, הן מבחינה הלכתית והן מבחינה חברתית-אזרחית. צריך להתמודד באומץ עם האתגר החברתי".

"חבל שבשל שיקולים פוליטיים מותירים בעיה שרק תלך ותגדל בשנים הבאות, והתיקון שלה יהיה קשה יותר ויותר”, הוסיף הרב ריסקין. "מעבר לכך, הבעיה של נישואי תערובת תלך ותגדל ותהפוך בעתיד לבעיה בהיקף דומה לבעיית נישואי התערובת הקיימת בחו"ל. הימנעות מפעולה מהירה תהייה בכיה לדורות".

תגובת הרב ריסקין לא התקבלה עד פרסום הידיעה.

הרבנות הראשית: טרם התקבלה החלטה בנושא

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן