בכיר ברבנות הראשית לכיפה: לגיטימי לזמן לדיון רב המבקר אותנו

בכירים ברבנות הראשית מותחים ביקורת על שר הדתות לשעבר נפתלי בנט שהביע היום תמיכה ברב ריסקין ואומרים, "הוא רוצה להגיע לישיבת המועצה בגלל אינטרסים פוליטיים ואישיים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/05/15 11:36 י בסיון התשעה

בכיר ברבנות הראשית לכיפה: לגיטימי לזמן לדיון רב המבקר אותנו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

זעם ברבנות הראשית בעקבות דבריו של שר החינוך נפתלי בנט שהודיע כי יגיע לישיבת מועצת הרבנות הראשית לתמוך ברב שלמה ריסקין בעקבות הניסיון להדחתו. ״חבל ששר החינוך מכניס פוליטיקה לדיון מקצועי גרידא. מדובר בדיון עפ״י נוהל מסודר בהגיע הרב לגיל 75״, נאמר בתגובה של הרבנות הראשית.

בכיר ברבנות הראשית התייחס הבוקר לשאלת הדחתו של הרב ריסקין ״לא הייתי מצפה מהוועדה למינוי שופטים למנות שופט אשר מבקר באופן קונטיסטנטי את מערכת המשפט. הרב יגיע ויישאל שאלות הקשורות לתפקודו ולתפקידו כפי שנעשה עד עכשיו וייעשה בהמשך״.

בכיר אחר ברבנות הראשית מדגיש: ״אנחנו לא נתקפל. כל המאמצים והלחצים שעושים הגופים והארגונים השונים לא יעזרו. הרב ריסקין קיבל זימון לסוף החודש הלועזי הבא למועצת הרבנות הראשית.

ברבנות הודיעו כי "כשהשר בנט יבקש להגיע לדיון באופן מסודר אנחנו נאפשר לו להשתתף בדיון. רק מדגישים מראש זהו אינו דיון פוליטי אלא מקצועי בלבד״, אך גורמים ברבנות הראשית עמם שוחחנו מתחו ביקורת על הודעתו ואמרו "חבל שהשר בנט שכיהן כשר לשירותי דת במשך שנתיים לא טרח להגיע אפילו פעם אחת לישיבת מועצת הרבנות הראשית ועכשיו בגלל אינטרסים פוליטיים ואישיים הוא מגיע״. עוד הבהיר הגורם כי השר בנט הוזמן כשר הדתות למועצת הרבנות הראשית מספר פעמים אך לא הגיע אפילו פעם אחת.