הרב עוזיאל אליהו: מצווה להגיע ללוויתו של החייל שון כרמלי

התארגנות בפייסבוק קראה להמונים להגיע להלוויתו של החייל הבודד שנהרג בעזה. רב המועצה האזורית משגב מצטרף לקריאה ואומר "אנו מחויבים לעצור הכל ולהשתתף בלוויה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/07/14 18:37 כג בתמוז התשעד

הרב עוזיאל אליהו, רב המועצה האזורית משגב, קורא לכל מי שיוכל להגיע ללווייתו של חייל חטיבת גולני, שון כרמלי, שייקבר הלילה בבית העלמין הצבאי בשכונת נווה דוד בחיפה.

כזכור, בין 13 לוחמי חטיבת גולני שנהרגו אתמול בעזה, נמצא גם החייל שון כרמלי, אשר היה חייל בודד. הלוחם היה אוהד קבוצת הכדורגל מכבי חיפה, ולאחר נפילתו קראו היום (ב') חבריו ללוותו בדרכו האחרונה. "זו בקשה ענקית מאיתנו אליכם אוהדי מכבי חיפה וזו ההזדמנות שלכם לעשות מצווה גדולה", נכתב בהודעה בדף הפייסבוק של מכבי חיפה. "שון כרמלי שנהרג אמש היה חייל בודד ואנחנו לא רוצים שההלוויה שלו תהיה ריקה. היום בערב תתקיים ההלוויה שלו בבית העלמין הצבאי בשכונת נווה דוד בחיפה. בואו לתת כבוד אחרון לגיבור שנהרג כדי שאנחנו נוכל לחיות. זה המעט שנוכל לעשות עבורו ועבור העם שלנו". בהודעה נכתב שהלוויה תתקיים בשעה 23:00

הרב עוזיאל אליהו מצטרף לקריאת חבריו של כרמלי ומדגיש כי מדובר במצווה חשובה ביותר. “היהדות רואה את נושא המוות כנושא הקשור לחיים, וכשמקדשים את החיים מקדשים גם את המוות", הוא מסביר. “ואהבת לרעך כמוך מתחיל כשאדם חי, ואם אנחנו מקפידים על כך באדם חי, קל וחומר כשאדם הולך לבית עולמו".

"כתוב בגמרא שכל מי שרואה את המת ולא מלווה אותו חוטא (מפספס), והכוונה היא שגם אם יודע שיש לוויה במקום כלשהו צריך לעצור וללכת ללוות את המת. עוזבים את העיסוקים והולכים לקיים את לוויתו. קל וחומר, כשמדובר באדם שמסר את נפשו למען עם ישראל ונחשב כאחד מעשרה הרוגי מלכות, חובה עלינו לעצור הכל ולהשתתף בלווייתו. מצווה זו מוטלת על כולם".

"אני קורא לכל מי שיכול להתאסף ולכבד את החייל הבודד הזה בדרכו האחרונה ללוותו ולהשתתף באבל עליו כמו שאנו מתאבלים על קדושים. זו מצווה גדולה וקדושה מאוד", הוא מוסיף. “במקרה של מת מצווה אפילו כוהן גדול חייב לגשת אליו ולטפל בו למרות שאסור לו להיטמא. אנו לומדים מכאן את החשיבות של ההתעסקות בלוויה. אנו צריכים לכבד אחד את השני, בין בחייו ובין במותו".