הרב מלמד נגד 'קולך': "הוציאו עצמן ממסגרת הציבור הדתי"

הרב זלמן מלמד, ראש מוסדות בית אל, תוקף את התנהלות ארגון הנשים הדתיות בטענה כי הארגון "חוצה קווים אדומים", זאת בשל עתירתו בבקשה לאפשר טבילת רווקות בישראל

חדשות כיפה אורי פולק 11/01/12 14:01 טז בטבת התשעב

הרב מלמד נגד 'קולך': "הוציאו עצמן ממסגרת הציבור הדתי"
אלעד יחיאל-cc-by-sa, צילום: אלעד יחיאל-cc-by-sa

הרב זלמן מלמד, ראש מוסדות ישיבות בית אל, תוקף בחריפות את התנהלות ארגון הנשים הדתיות "קולך", זאת על רקע הפעילות האחרונה של הארגון נגד כנס פוע"ה המתקיים היום (ד') ובהתייחס לעתירת "קולך" לבג"ץ, בעד היתר לטבילת רווקות בישראל.

בתשובה הלכתית שהתפרסמה באתר "ישיבה" טוען הרב מלמד כי "ארגון 'קולך' חוצה קווים אדומים" וכיוון שכך, לדבריו, "הוא מוציא את עצמו ממסגרת הציבור הדתי".

עמדתו של הרב מלמד מתפרסמת גם על רקע החלטת "קולך" לעתור לבג"ץ בעד היתר לטבילת רווקות. כפי שדווח בכיפה, "קולך" ו"מרכז צדק לנשים" עתרו החדוש לבג"ץ נגד השר לשירותי דת, יעקב מרגי ונגד הרב הראשי לישראל, יונה מצגר, זאת בדרישה לאפשר לראשונה לרווקות, אלמנות וגרושות, לטבול במקוואות המופעלים על ידי המועצות הדתיות לישראל, זאת ללא הגבלות החלות עליהן כיום.

הארגונים טענו כי הרב הראשי ומועצת הרבנות הראשית "הוציאו תחת ידיהם הנחיה שנועדה לכפות איסור דתי, ומונעים מנשים לקיים מצוות טבילה לפי השקפתן - דבר שמהווה כפייה דתית והפרת חופש הדת והמצפון". לדברי העותרים, "התוצאה של כפיה דתית זו היא אפליה פסולה בין נשים רווקות לנשואות".

בתוך כך, גם ההנהגה הצעירה של מפלגת "האיחוד הלאומי" תקפה היום את פעילות "קולך" נגד כנס פוע"ה, בטענה כי ההתקפה על המכון "לא נובעת ממניעים טהורים, אלא מרצון פופילסטי לזכות בפרסום רגעי על חשבון הפעילות המבורכת של המכון".

"ארגון 'קולך' פועל בצורה מכוערת ולא ראויה", טענו הצעירים, "במקום להבין את המורכבות של הכנס ואת חשיבות חיבור הציבור החרדי ורבניו לנושא, החליטו בקולך לשבור את הכלים ולפגוע בכנס חשוב כל כך. חבל שנשות קולך מנסות לצבור הון פוליטי על חשבון פוע"ה. אלמלא נושא הדרת נשים מי היה שומע על 'קולך'".

בנו של הרב זלמן מלמד, הרב אליעזר מלמד, כבר תקף לפני כחצי שנה את התנהלות "קולך" בעקבות קריאת הארגון להעמיד לדין פלילי רבנים שחתמו על פסקי הלכה שקראו שלא להשכיר דירות לערבים. בזמנו טען הרב מלמד כי "הכותבות דברי בלע שכאלה מוכיחות שהן מעוניינות לבולל את היהדות בתוך התרבות המערבית השמאלנית".

מארגון "קולך" נמסר היום בתגובה לעמדתו של הרב זלמן מלמד כי "חברות 'קולך' ורבות המזדהות עם ערכיו הן בשר מבשרו של הציבור הדתי לאומי. תמצאו אותן בבתי הכנסת, באולפנות, במדרשות בוועדי ההורים ובכל התארגנות קהילתית. כארגון, 'קולך' מציף את האתגרים שיש לציבור הדתי ומציע פתרונות שונים מתוך אמונה ומחוייבות להלכה. הניסיון להוקיע את הארגון משקף ניסיון להשתיק את הנושאים הבוערים שעל הפרק בכל הנוגע לנשים ומקומן בחיי הקהילה הדתית בפרט והחברה הישראלית בכלל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן