ארגוני נשים דתיות עתרו לבג"ץ: אפשרו טבילת רווקות

עד כה ולמרות הנחייה קודמת, מנעו הבלניות מנשים אלו לטבול במקוואות בישראל, מנימוקים הלכתיים. "הרבנות הראשית מונעת מנשים לקיים מצוות טבילה לפי השקפתן", נטען בעתירה

חדשות כיפה אורי פולק 29/12/11 13:29 ג בטבת התשעב

ארגוני נשים דתיות עתרו לבג"ץ: אפשרו טבילת רווקות
תמר הירדני, ויקיפדיה העברית, צילום: תמר הירדני, ויקיפדיה העברית

ארגון הנשים הדתיות "קולך" ו"מרכז צדק לנשים" הגישו היום (ה') עתירה לבג"ץ נגד השר לשירותי דת, יעקב מרגי ונגד הרב הראשי לישראל, יונה מצגר, זאת בדרישה לאפשר לראשונה לרווקות, אלמנות וגרושות, לטבול במקוואות המופעלים על ידי המועצות הדתיות לישראל, זאת ללא הגבלות החלות עליהן כיום.

עד כה, על פי הנחיית המשרד והמועצות הדתיות, הבלניות מנעו מנשים אלו מלטבול במקוואות בישראל, זאת חרף הנחייה קודמת שניתנה בנושא וקבעה כי אין מניעה מהמועצות הדתיות לאפשר לרווקות, אלמנות וגרושות לטבול. בארגוני הנשים טוענים כי הממסד הרבני מוסיף להתנגד למהלך מפני שיש פוסקים הלכתיים הסבורים כי טבילת רווקות נעשית, למעשה, כדי לאפשר להן לקיים יחסי מין ללא נישואין.

העתירה מתייחסת לפנייה שהעבירה בשנת 2010 חיילת בצה"ל בשם פליאה אוריה, שניסתה יותר משלוש שנים לטבול במקווה במקום מגוריה ונדחתה על ידי הבלנית. "אוריה רואה בטבילה במקווה חלק מאמונתה הדתית ועבודתה הרוחנית", נכתב בעתירה, בה נטען כי החיילת "נאלצה להתחפש לאישה נשואה או להרחיק בנסיעה לים או למעיינות כדי לטבול".

ארגוני הנשים טוענים כי הרב הראשי ומועצת הרבנות הראשית "הוציאו תחת ידיהם הנחיה שנועדה לכפות איסור דתי, ומונעים מנשים לקיים מצוות טבילה לפי השקפתן - דבר שמהווה כפייה דתית והפרת חופש הדת והמצפון". לדברי העותרים, "התוצאה של כפיה דתית זו היא אפליה פסולה בין נשים רווקות לנשואות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן