הרב מלמד נגד "קולך"

הרב אליעזר מלמד מותח ביקורת חריפה על ארגון הנשים הדתיות "קולך", זאת בעקבות תגובתן על מכתב הרבנים. "הן מעוניינות לבולל את היהדות בתוך התרבות המערבית השמאלית"

חדשות כיפה אורי פולק 05/01/11 00:00 כט בטבת התשעא

הרב מלמד נגד "קולך"
ויקיפדיה, צילום: ויקיפדיה

"דברי הבלע של ארגון "קולך" על מכתב הרבנים ועל חותמיו מוכיחים שלא ייכון שיתוף פעולה בין הרבנים לבין שליחותיה הנאמנות של הקרן לישראל חדשה" - כך טוען ראש ישיבת הר ברכה, הרב אליעזר מלמד, במאמר שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעיתון "בשבע".

במסגרת המאמר מתייחס הרב מלמד לתגובת נשות "קולך" על מכתב הרבנים שקראו שלא להשכיר דירות לערבים, בה נטען על ידי "קולך" ביחס למכתב כי מדובר ב"פסק הלכה פשיסטי שאינו תורה ואינו הלכה אלא חוטא לתורת האמת ומסית נגדה, מרבה בחילול השם ובפגיעה בבני אדם. רבנים המסיתים לפשיזם בשם התורה מחללים את קדושתה".

"אלו דברים קשים מאוד, שמעוררים חלחלה, עלבון וכעס. לא נעים לצטט ביטויים כאלה. כמובן שרבנים אינם יכולים לשתף פעולה עם מי שקורא להעמיד רבנים לדין על שמילאו את חובתם ואמרו את האמת התורנית לפי מיטב שיקולם", טוען הרב מלמד בהתייחס לתגובה ואף קובע כי "הכותבות דברי בלע שכאלה מוכיחות כי הן אכן שליחות נאמנות של הקרן לישראל חדשה, ושהן מעוניינות לבולל את היהדות בתוך התרבות המערבית השמאלית".

במאמרו טוען הרב מלמד כי "מותר להתווכח ולחלוק", אך מציין כי "הכותבות דברים שכאלה מוכיחות שבמאבק התרבותי שבין היהדות לתרבות המערבית השמאלית הן בחרו צד, ולא את הצד היהודי". נוכח הדברים כותב הרב מלמד כי "מתבקש מגוף שמתיימר להעמיד עמדה נשית דתית, שיעלו על נס אימהות שזכו להקים משפחות גדולות. אבל כמי שמייצגות כאן את התרבות המערבית, הן מזלזלות בנשים שבחרו להקים משפחה גדולה, כאילו הבחירה היחידה הראויה לכבוד היא הבחירה בקריירה וההתמודדות על המשרות הבכירות והמכובדות".

"כמה רחוק הלכו מאותן נשים צדקניות שבזכותן נגאלנו ממצרים, ובזכותן אנו הולכים ונגאלים היום. הרבה מן הבעיות שיש לנו כיום בארץ ישראל היו נפתרות מאליהן אילו היו נותנים את הכבוד הראוי לאמהוּת", מוסיף הרב מלמד במאמרו.