הרב ליאור על ספריית פיגמה: העיקר חסר מן הספרים

הרב דב ליאור מתייחס לספריית פיג'מה וכותב כי למרות שיש בספריה גם חלקים חיוביים העיקר חסר מן הספרים ומציין גם את הגורמים המממנים ש"אינם נמנים עם שלומי אמוני ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/01/17 10:43 כד בטבת התשעז

הרב ליאור על ספריית פיגמה: העיקר חסר מן הספרים
לשכת הרב דב ליאור, צילום: לשכת הרב דב ליאור

בתשובה לילדי הורים וגנים עונה הרב דב ליאור לגבי ספרי ספריית פיג'מה שלפני כחודש פורסם ב'כיפה' כי הרב צבי טאו והרב שלמה אבינר פרסמו קריאה להורים לא להשתמש בספרים אלה.

הרב ליאור כותב כי לאחר עיון חלקי בספרים נוכח לדעת כי "עיקר מגמתם היא לחנך את הילדים להתחשבות בזולת" אך הרב ליאור מסייג ואומר כי "העיקר, חינוך והקניית ערכים יהודיים אמיתיים בבריאת העולם ובהשגחת ה' וקיום תורה ומצוות חסר מן הספר".

כדוגמא מביא הרב ליאור את הספר על משה רבינו המטפל בגדי אך אין שום אזכור שעל ידו ניתנה תורה לעם ישראל". דוגמא נוספת היא הספר על רבי עקיבא שההדגשה אי שהוא לא ידע לקרוא ואין שום אזכור שהוא היה מעמודי התווך של התורה שבעל פה שנמסרה לדורות וכנ"ל בשאר הספרונים".

בעיה נוספת שמציין הרב ליאור היא הגורם המממן של הספרים: "ספרייה זו נתמכת על ידי ארגונים שאינם נמנים על שלומי אמוני ישראל ואיך ייתכן שילדנו יתחנכ על ברכי תרבות והשקפת עולם של מי שאינם מאמינים ביסודי האמונה שלנו".

מסקנתו של הרב המומלצת להורים: "אנא בדקו בעצמכם מה מעניקים לילדיכם. חשוב מאוד שההורים יהיו מודעים לתכנים שהילדים נחשפים אליהם כדי שחנוים יהיה אמיי ונכון על ברכי תורת ישראל והנצחית שנתנה מן השמיים ולאר קדושת החיים היהודיים".

(צילום: )

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן