הרב ליאור על גיוס חרדים: "אלו לא גזירות ניקולאי"

"החרדים יכולים להירגע", אמר הרב דב ליאור, שהביע תמיכה במתווה לגיוס חרדים שהציג השר נפתלי בנט. "השד לא נורא, הזמן יעשה את שלו והדברים יירגעו", אמר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 02/04/13 18:41 כב בניסן התשעג

הרב ליאור על גיוס חרדים: "אלו לא גזירות ניקולאי"
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

הרב דב ליאור, רבה של קריית-ארבע חברון, הביע היום (ג‘) תמיכה במתווה לגיוס חרדים שהציג שר הכלכלה והמסחר נפתלי בנט, בכנס רמלה. הרב ליאור, שנשא דברים לאחר בנט, אמר כי "כל מי שלומד תורתו אמונתו - מדינת ישראל תכיר בלימוד שלו. מי שמקדיש את חייו לעולמה של תורה, ובשביל לימוד של תורה זה הרי דורש מאמץ של יום ולילה והמדינה תכיר בזה. מעולם לא היה דבר כזה שממשלת ישראל תתייחס ללומדי התורה כאילו הם יושבים על המשמר".

לדבריו, הציבור החרדי ”יכול להירגע“ מאחר והיוזמה בנושא השווין בנטל איננה גזירה. "זו לא גזירה רוצים לעשות סדר", הסביר הרב ליאור, ”השד הוא לא כל כך נורא אלו לא הגזירות של הצאר ניקולאי. הזמן יעשה את שלו והדברים יירגעו".

הרב ליאור התייחס לביטול חוק טל ומתח ביקורת על שופטי בג“ץ אשר ביטלו את החוק: ”לעניות דעתי הם לא לקחו מספיק בחשבון את הרגישות של אותו ציבור שרואה בנקודה הזו כנקודה המרכזית החיים שלו. מי שיושב בבג"ץ צריך לראות איך זה מתקבל בציבור. הרי אין גוזרים גזירה על הציבור אלא אם כן הוא יכול לעמוד. היה כאן שיקול לא כל כך לגופו של עניין".