השר בנט: רק 1,800 חרדים יקבלו פטור משירות

שר הכלכלה נפתלי בנט הציג את גישתו בנוגע לגיוס החרדים לצה"ל, לפיו מגיל 18 יוכלו כל החרדים ללמוד תורה במשך שלוש שנים ובתמיכת המדינה - ולאחר מכן הרוב המוחלט יידרשו להתגייס לשירות צבאי או לאומי

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 02/04/13 14:51 כב בניסן התשעג

השר בנט: רק 1,800 חרדים יקבלו פטור משירות
כנס רמלה, צילום: כנס רמלה

שר הכלכלה נפתלי בנט הציג היום (ג‘) את מדיניותו בנושא גיוס החרדים לצה“ל, זאת במסגרת כנס רמלה שנפתח היום על ידי תנועת ”קוממיות“.

על פי המתווה שהוצג על ידי בנט בכנס, בשלב זמני של 4 שנים "יהיה פטור גורף וחופש בחירה מוחלט לכל חרדי מגיל 22 ומעלה. הם יוכלו לעשות מה שהם בוחרים - ללמוד תורה, שירות צבאי, שירות אזרחי או השתלבות בכלכלה“. בשלב השני של המתווה, הסביר בנט, "מאה אחוז ממי שמגיע לגיל 18 יוכל ללכת ללמוד תורה במשך 3 שנים עם אותם תמיכות שיש היום. בשנה הרביעית שעבור רוב החרדים זו השנה ה-6 כי מתחילים ללמוד בישיבה קטנה בגיל 16 - יוכל להמשיך ללמוד תורה ולא יהיו סנקציות פליליות".

לדבריו, "1,800 מתוך אותם תלמידים שימשיכו ללמוד תורה, יקבלו תמיכה כלכלית מהמדינה והיתר - אם ירצו ללמוד ילכו קודם לצבא או לשירות אזרחי ואחר כך יבחרו מה רצונם לעשות בחיים".

בנט קרא לחרדים ללמוד מקצועות שיש בהם ביקוש ולא עודף היצע: ”אני קורא למעסיקים, אל תהיו פראיירים. תעסיקו חרדים, תעסיקו ערביות. אל תהיו פראיירים כי תניחו כי בכל מקבץ יש מדרג טבעי. יש להניח שמהקהל הכללי כבר דירגנו את האיכותיים ביותר. אך אצל החרדים לא גרדנו, לא התחלנו. סביר להניח שיש שם כמות איכותית של אנשים, כנ"ל אצל ערביות. תפתחו את השורות לחרדים, לנשים ערביות ותגלו שזה יעשה טוב לחברה שלכם".

שר הכלכלה הוסיף וציין כי במישור הפרטי, ישראל חייבת להיות מדינה של שוויון אזרחי מלא - שכיום לא קיים. "אני רוצה נשים ערביות משולבות כמה שאפשר במשק הישראלי“, ציין בנט, ”הרוב המוחץ של ערביי ישראל הם לא במגמה שלילית כלפי המדינה אנחנו צריכים לקבל אותם והם יבואו“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן