הרב ליאור: עד היום ישנם מתיוונים שמנסים לפגוע בנו בכל מחיר

הרב דב ליאור אמר את הדברים באירוע הדלקת נר שני של חנוכה שנערך בבית המכפלה בחברון על ידי משפחות בית המכפלה ותנועת ´הרחיבי מקום אוהלך‘, בו השתתפו כ-700 איש

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/13 14:00 כו בכסלו התשעד

הרב ליאור: עד היום ישנם מתיוונים שמנסים לפגוע בנו בכל מחיר
גדעון שרון, צילום: גדעון שרון

אתמול (ה‘) קיימו משפחות בית המכפלה ותנועת נחלה ועמותת 'הרחיבי מקום אוהלך' אירוע הדלקת נר שני של חנוכה בבית המכפלה בחברון בהשתתפות כ - 700 איש.

בין המשתתפים באירוע היו שר החקלאות, יאיר שמיר, הרב משה לוינגר, ראש מועצת קריית ארבע-חברון, מלאכי לוינגר, יו"ר השדולה למען ארץ ישראל, חברת הכנסת אורית סטרוק, הרב דב ליאור, פרופ' אריה אלדד, דניאלה וייס מתנועת נחלה, יו"ר וועדה המוניציפלית חברון, אברהם בן יוסף, יו"ר סניף הליכוד בהוד השרון, אילן בדני, יו"ר סניף הליכוד בראש העין, מתי יצחק, ויו"ר סניף הליכוד הדר יוסף, יקי שוורץ.

"כל דור עם המכבים שלו, ואני שמח להיות אתכם המכבים של הדור העכשווי ", אמר באירוע השר שמיר, ”חג החנוכה ברוך בניסים וגם אנחנו נצטרך לא מעט ניסים. אנחנו מודעים לחוסן שלכם ואמונתכם המדהימה, ובעיקר ליכולת שלכם לשלם את המחיר על האמונה, ולהיות השליחים של לפני המחנה. בסוף זה ישתלם ותזכו לשאת פרי על כל השנים שבהן ספגתם כאב וקשיים על מנת להשיג את מטרתכם הקדושה".

שמיר הוסיף כי ”לצערי המתיוונים האמיתיים מגיעים מתוכנו ומקשים עלינו יותר מהגויים. אבל באמונה ובנחישות נצליח לאכלס את בית המכפלה ולחזק את ההתיישבות".

יו"ר השדולה למען ארץ ישראל, חברת הכנסת אורית סטרוק, אמרה כי "מגיעים לכאן לחברון אנשים מכל העולם שמציקים ומקשים על חיינו. לא נתפסת העבודה שכל אדם, ללא יוצא מן הכלל, יכול לרכוש בתים ודירות בחברון, כל עוד הוא אינו יהודי. כפי שסבלנו בגלות מאיסורי המילה מרצון לשמור על חוקי התורה, כך היום על אדמתנו היהודית בארץ ישראל אנו נתונים לצווים שתפקידם לדכא את ההתיישבות בארץ ישראל. באנו לכאן לדרוש מראש הממשלה ומשר הביטחון את מה שהבטיחו לנו באופן חד משמעי - את הכניסה לבית המכפלה לאלתר. חג החנוכה הוא חג העצמאות, ואנו דורשים עצמאות. לא יכול להיות שפקיד יחליט לתת היתר עסקה נכה, שלא מאפשר כניסה לבית - זהו מעשה של השתלטות עוינת של פקידים. מגורשי בית המכפלה אתם לא לבד, נמשיך לדרוש מראש הממשלה ושר הביטחון שיאפשרו באופן מיידי את הכניסה לבית".

הרב דב ליאור אמר לקהל כי הוא מודה על מי ששילמו ”בכסף ובדמים - תרתי משמע“ למען המקום. ”אנחנו מקווים שהממשלה תספק אישור פורמלי לרוכשים האמיתיים והחוקיים. אנו היום נמצאים בחג החנוכה, ועד היום ישנם מתיוונים שמנסים לפגוע בנו בכל מחיר. המאבק על צביון המדינה היהודית ממשיך בכל הכוח, ולכן חשוב לנו להביא לגאולה של הארץ ולהחיל ריבונות על כל ארץ ישראל. זה הכוח והעוצמה שלנו - אנחנו לא שנוררים ולא נמושות", הוסיף הרב ליאור.