הרב טאו והרב אבינר נגד אלעזר שטרן: "המבזה ת"ח אין רפואה למכתו"

לפני כשבוע אמר ח"כ שטרן כי הוא מזלזל בראשון לציון הרב יצחק יוסף על החלטתו בנושא הערעור על הגט מצפת. במכתב משותף מוחים הרב טאו והרב אבינר על כבודו וכותבים: "חייבים למחות על ביזוי כבוד תורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/16 13:18 כא בכסלו התשעז

הרב טאו והרב אבינר נגד אלעזר שטרן: "המבזה ת"ח אין רפואה למכתו"
באדיבות המצלם, צילום: באדיבות המצלם

לפני כשבוע אמר בכנסת ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) בנוגע להחלטת הרב הראשי הספרדי, יצחק יוסף לדון בערעור על הגט מצפת: "למה שהאישה אחרי זה תהיה עגונה. שהרב הראשי הראשון לציון, להבדיל מאבא שלו, יתעלל בה, יבטל גט או אישור שהיא קיבלה כשאף אחד לא ביקש ממנו לדון בזה והוא לא דיין".

במכתב עליו חתומים הרב טאו והרב אבינר מוחים הרבנים על כבוד הרב הראשי וכותבים: לצערנו אנו רגילים לשמוע עמי הארץ שמבזים תלמידי חעמים ואם אנו באים למחות על כולם איננו מספיקים. אבל מה שקרה עתה שחבר כנסת העיז לבזותבכנסת את כבוד התורה..כבר עובר כל גבול וחייבים אנו למחות על ביזוי כבוד התורה הזה שלא היה כמותו מאז קום המדינה".

הרבנים מדגישים כי "כמובן אם יש לתלמיד חכם להעיר על פסק מסוים של הרב הראשי מותר לו להקשות ולתרץוכך היא דרכה של תורה מדור דור, בנימוקים אמיתיים לגופו של עניין.

אך אין לאף אחד רשות לפגוע בו וכבר גזרו חכמינו שכל המבזזה תלמיד חכם דינו כאפיקורס ואין רפואה למכתו ואף קבוע שהשומע ושותק אף הוא ייענש".

(צילום: )