הרב דרוקמן: יש בישראל הסתה מכוונת נגד רבנים

מאות השתתפו בעצרת מחאה על מעצרם של הרבנים ליאור ויוסף, מול בית המשפט העליון. הרב ליאור: "על רבנים לומר את דעתם – למרות הסיכון"

חדשות כיפה אורי פולק 04/07/11 20:26 ב בתמוז התשעא

הרב דרוקמן: יש בישראל הסתה מכוונת נגד רבנים
יחצ קוממיות, צילום: יחצ קוממיות

"רבני ישראל צריכים להביע את דעתם ולא לחשוש שזה לא ימצא חן. כוחו של עם ישראל הוא הבסיס הרוחני שלו" - כך אמר הערב (ב') הרב דב ליאור, שנאם במסגרת עצרת בה השתתפו מאות מתומכיו מול בית המשפט העליון, על רקעמעצרו וחקירתו על ידי המשטרה בשבוע שעבר. בעצרת לא השתתפו מרבית חברי הכנסת הדתיים, כפי שדווח מוקדם יותר בכיפה.

הרב ליאור הודה למארגני העצרת "שעוררו את הציבור לכבודה של תורה" ואמר כי "מדינת ישראל היא מעצמה במזרח התיכון, אצלנו הכוח הפיזי והכלכלי אינו מספיק". לדברי הרב ליאור, תפקידם של הרבנים הוא להורות את תלמידים "ולא לסלף דברי תורה". לדבריו, על רבנים לומר את דעתם גם אם זה כרוך בסיכון ובעיניו "לא ייתכן שרבנים ייבחרו לעניין מסוים ולא יביעו את דעתם".

(צילום: באדיבות קוממיות)


הרב יעקב יוסף, שנעצר ונחקר אף הוא על ידי המשטרה השבוע, נאם בעצרת ואמר כי "אנחנו הדתיים תמיד השתדלנו ללכת לפי כלל זה אך בשנים האחרונות יש מי שמנסה להרוס את הגשר הזה והמקרה שלנו הוא אחד מהם". לדברי הרב יוסף, בכוונת גורמי אכיפת החוק "לפצל אותנו לשני עמים - עם דתי ועם אחר. אנחנו מתנגדים לכך. גם החילונים אוהבים את המסורת, העם הוא טוב ויש בודדים שמנסים לקעקע את הגשר שלנו".

גם הרב חיים דרוקמן, מבכירי הרבנים בציונות הדתית, השתתף בעצרת ואמר כי "מה יש לחקור? אני מבין, אם יש איזו שמועה על מישהו, רוצים לחקור ולברר. הסכמה לספר מודפסת וכל אחד יכול לקרוא אותה, כל אחד! אם בפרקליטות לא מבינים מה שכתוב שם - שיבקשו שיקראו להם ואם יש בעיה אז שיעמידו לדין. אין מקום לחקירה כאן". הרב דרוקמן הבהיר כי לדעתו "יש בישראל הסתה מכוונת נגד רבנים. לרב יש חופש מלא להביע דעתו בדברי תורה גם אם אחרים חולקים עליו".

ראש ישיבת ההסדר במעלה אדומים, הרב נחום אליעזר רבינוביץ' אמר כי "בתורה מכונה השופט והדיין בשם אלוקים - זהו תואר הכבוד שהתורה מעטרת בה את השופטים. אבל אם השופטים לא יודעים איך לכבד את שופטי בית הדין הרבני - היכן הצדק והכבוד?". הרב רבינוביץ' הביע מחאה על מעצרם של הרבנים ליאור ויוסף ואמר כי "לנו יש שופט אחד עליון רק הוא יתברך, הוא השופט על כולם ואנו מקבלים את מרותו וחוקותיו בשלמותם".

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה כי העצרת מאובטחת על ידי כמה מאות שוטרים וכי בשלב זה לא נחסמו צירי תנועה באזור.