הרב יעקב יוסף נעצר לחקירת משטרה

המשטרה עצרה את הרב יוסף בשל תמיכתו בספר "תורת המלך", כשחזר מתפילת שחרית בסמוך לביתו בירושלים. הוא נחקר במשרדי היאחב"ל שבלוד ורק לאחר מכן שוחרר לביתו

חדשות כיפה אורי פולק 03/07/11 07:42 א בתמוז התשעא

הרב יעקב יוסף נעצר לחקירת משטרה
ויקיפדיה העברית, צילום: ויקיפדיה העברית

הרב יעקב יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף, נעצר הבוקר (א') לחקירת משטרה בעת שחזר מתפילת שחרית והיה ברכבו עם בנו, סמוך לביתו שברחוב שמואל הנביא בירושלים. הרב יוסף נעצר בחשד להסתה בעקבות הסכמה שנתן לספר "תורת המלך". חקירתו נערכה במשרדי היאחב"ל בלוד והוא שוחרר לאחר שעה קלה. יצוין כי הרב יוסף מבוקש לחקירה במהלך החודשים האחרונים - אך סירב להגיע לתחנת המשטרה.

רק ביום שני האחרון נעצר הרב דב ליאור על ידי המשטרה והובא לחקירה באותו נושא. גם הרב ליאור נעצר בעת שהיה ברכבו, במחסום המנהרות שבגוש עציון. הרב ליאור נחקר במשרדי היאחב"ל ושוחרר כעבור שעות אחדות. מאות מתלמידיו הפגינו נגד המעצר נגדו ואף חסמו את הכניסה לירושלים וניסו להתפרץ לבית המשפט העליון. עשרות נעצרו במהלך האירועים.

בנו של הרב יוסף, עמרם יוסף, סיפר הבוקר לגלי צה"ל כי "סיימנו להתפלל תפילת שחרית של ראש חודש, ובצומת המלונות בירושלים עצרו את הרכב שלנו, הבילוש קפץ עלינו, גנב את הרכב, אין לנו עדכון לאיפה, איך ומה. אני מאמין שנראה מחאות במהלך היום, ואני מאמין שהוא ייחקר במשך שעה וישוחרר". הוא הוסיף וציין כי אביו סירב להגיע עד כה לחקירה בטענה כי הוא "לא ייתן שהתורה תחקר ולכן הוא לא הסכים לבוא מרצון, אלא רצה שזה ייכפה עליו. הוא היה רגוע, הוא ציפה לזה".

ביום חמישי האחרון טען הרב יוסף כי הוא לא קיבל הודעה מהמשטרה על כוונתם לחקור אותו. "לא זכיתי מהם לטלפון, למרות שיש שמועות כאלה כבר שנה. יש דין ויש דיין, והמשטרה היא לא מעל החוק. אם יש למשטרה קצת שכל, התבונה תגבר".

תלמידיו של הרב יוסף טענו כי בשבוע שעבר התקשר לרב יוסף מפקד היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית, תת-ניצב חיים איפרגן, והציע לרב יוסף להגיע בעצמו למטה הארצי בירושלים. על פי הדיווח, איפרגן הציע לרב יוסף כי יחקור אותו בעצמו. חרף פניות מטעם מספר קצינים בכירים נוספים, סירב הרב יוסף להגיע לחקירה, כאמור.

ממשטרת ישראל טרם נמסרה תגובה באשר למעצרו של הרב יוסף הבוקר.