ומי לא בא לעצרת המחאה? הח"כים הדתיים

מרבית חברי הכנסת הדתיים לא יגיעו לעצרת המחאה נגד גורמי אכיפת החוק שתתקיים מול בית המשפט העליון, בה ישתתפו הרבנים ליאור ויוסף

חדשות כיפה אורי פולק 04/07/11 17:02 ב בתמוז התשעא

ומי לא בא לעצרת המחאה? הח"כים הדתיים
אתר הכנסת, צילום: אתר הכנסת

אלפים צפויים להשתתף הערב בעצרת המונים שיוזמים תלמידיהם של הרבנים דב ליאור ויעקב יוסף, שנעצרו ונחקרו על ידי המשטרה בשל תמיכתם בספר "תורת המלך" ובחשד להסתה. למעלה מ-100 אוטובוסים מלאים כבר נרשמו לאירוע, בו צפויים להשתתף שני הרבנים ולשאת דברים במחאה על מדיניות מערכת אכיפת החוק בישראל.

ואולם, מרבית חברי הכנסת הדתיים - לא יגיעו לאירוע. מבדיקת כיפה עולה כי למעט חברי הכנסת יעקב (כץ) כצל'ה וח"כ מיכאל בן-ארי, רוב חברי הכנסת הדתיים יעדיפו שלא להגיע למחאה מול בית המשפט העליון. שר המדע והטכנולוגיה, הרב דניאל הרשקוביץ, יחגוג הערב בחתונת אחד ממקורביו. גם ח"כ זבולון אורלב ייעדר מהאירוע ולטענתו "בכלל לא הזמינו אותי ואני לא יודע על מה מדובר". ח"כ אורי אורבך, אף הוא חבר סיעת "הבית היהודי", ייעדר אף הוא מהעצרת.

גם שר ההסברה, יולי אדלשטיין, לא יגיע לתמיכה בעמדת הרבנים, כנראה בשל מחויבותו לראש הממשלה נתניהו, כחבר הממשלה. מסיעתו, "הליכוד", ייעדרו גם ח"כ לאה נס וח"כ ציפי חוטובלי. רק ח"כ זאב אלקין, יו"ר הקואליציה, עדיין מתלבט באשר להגעתו אל העצרת. ח"כ הדתי מתנועת "קדימה", עתניאל שנלר, לא תומך בעצרת הרבנים.

מארגני האירוע מסרו לכיפה כי הם אינם מתאמים את הגעתם של חברי הכנסת, על אף שהזמינו את כולם. על אף ממצאי כיפה, הם מקווים כי באירוע ישתתפו, בכל זאת, יותר חברי כנסת. הם מדגישים כי האירוע איננו נכנס לעיסוק בתוכנו של הספר תורת המלך וכי על אף היעדרם של חברי הכנסת, יישאו בו דברים רבנים נכבדים מזקני הציבור ומנהיגיו. על הקריאה להשתתף בעצרת חתמו הרב חיים דרוקמן, הרב שמואל אליהו, הרב אליקים לבנון, הרב זלמן ברוך מלמד, הרב יהושע שפירא, הרב נחום רבינוביץ' ועוד עשרות רבנים ואנשי ציבור נוספים.