הרב אליעזר מלמד: השחיתות במטכ"ל - אובדן דרך ערכי

בעקבות פרסום דו"ח המבקר בפרשת הרפז, טוען רב היישוב הר ברכה כי "הטפת המוסר על החובה לשמור על החוק והפקודות באה לטהר את שרץ השחיתות שפשתה במטכ"ל"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 10/01/13 14:33 כח בטבת התשעג

בעקבות פרסום דו“ח המבקר בפרשת הרפז, יוצא הרב אליעזר מלמד, רב היישוב הר ברכה, למתקפה נגד ראשי מערכת הביטחון. במאמר שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעיתון ”בשבע“, טוען הרב מלמד כי ”שורשיה של השחיתות במטכ"ל נעוצים באובדן דרך ערכי בקרב הקצונה הבכירה וכי הטפת המוסר על החובה לשמור על החוק והפקודות באה לטהר את שרץ השחיתות שפשתה במטכ"ל“.

במאמר, טוען הרב מלמד כי "כאשר מטרתם של ראשי הצבא היא כבר לא ללחום באויבים, אלא לקדם תהליך מדיני עם אנשי דמים ומרמה, טרוריסטים בקנה מידה עולמי, כערפאת וחבר מרעיו - אזי כל מושגי הטוב והרע מתערבבים, ואת מקום המוסר והצדק תופשים ערכי הציות העיוור לפקודות... ובאין חזון וערכים ממשיים, קידום הקריירה בצבא ובאזרחות, הפכה להיות מטרתם העיקרית של הקצינים הבכירים“.

הרב מלמד מוסיף ותוקף את מערכת הביטחון במאמרו ומציין כי "כל זמן שיש עוד השפעה לאנשי שמאל שמאמינים בתום לב שצודק וגם אפשרי לעשות עם האויבים שלום גם בלא שיביעו חרטה על כל מעשי הרצח והאיבה. נצטרך לסבול את כל תחלואי החולשה המוסרית שמביאה לשחיתות, פיגועים ומשברים ביטחוניים. כלומר נצטרך להמשיך להתמודד עם 'קרבנות השלום' בנפשות ובערכים. בנפשות אלו החללים הקדושים, ובערכים היינו השחתת העקרונות המוסריים והצדק הטבעי וההיסטורי“.