הרב אליהו מבקש לבטל פסיקת בוררות שקבע הרב דב ליאור

בעתירה שהוגשה על ידי הרב שמואל אליהו לבית המשפט המחוזי בירושלים, בעקבות פסק בוררות שניתן על ידי הרב דב ליאור, נטען כי "הרב ליאור פעל ללא סמכות"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 29/12/13 15:03 כו בטבת התשעד

הרב אליהו מבקש לבטל פסיקת בוררות שקבע הרב דב ליאור
יחצ, צילום: יחצ

הרב שמואל אליהו והרבנית טובה אליהו הגישו לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה לביטול פסק בוררות שניתן בדין תורה על-ידי הרב של קריית ארבע, דוב ליאור, בסכסוך בינם לבין ישראל טויטו מהרובע היהודי בעיר העתיקה - כך דיווח היום (א‘) אתר האינטרנט News1.

בעתירה טענו הרב והרבנית אליהו כי הרב ליאור פסק שיש להשאיר נכס מקרקעין ברשות ישראל טויטו, כאשר בפועל הנכס אינו רשום כלל על שמו, אלא הוא רשום על שמה של הרבנית שרכשה אותו תמורת 1.55 מיליון שקלים ושילמה עליו את כל המיסים בסכום של 100,000 שקלים.

בבקשה, עליה חתומה עורכת הדין שרה מרקוביץ, נטען כי ”הרב דוב ליאור פעל ללא סמכות בכך שדן בבעלות על נכס שאינו שייך לאף אחד מהצדדים המתדיינים בפניו“, וזאת מאחר ”שהדירה רשומה על שמה של הרבנית אליהו והזכויות בה שייכות לה בלבד“. עו“ד מרקוביץ טענה כי ”נראה כי הבורר לא היה מודע לכך שהנכס הינו בבעלות צד ג' והוא טעה לגבי המצב המשפטי של הנכס, היות שסבר כי הנכס ברשותו של טויטו, ועל כן החלטתו הינה בעייתית בלשון המעטה“.

הרב אליהו ביקש ”להורות על ביטול פסק בוררות המקנה לטויטו דירה שהינה קניינה של הרבנית אשר לא נכחה בבוררות, לא חתמה על שטר הבוררות, ולא נתנה ייפוי כוח ו/או הסכמה כי ידונו על הדירה שבבעלותה והרשומה על שמה כחוק“. בבקשה אף נמתחת ביקורת על הרב ליאור, הבורר בפרשה, בטענה כי הוא ”לא ערך כל בירור מינימלי לגבי הנכס ולא בדק שאלות בסיסיות כגון: מי קנה את הנכס, כיצד נקנה, מה הייתה התמורה, כיצד היא שולמה, מי שילם אותה, על שם מי רשום הנכס וכולי“.

לדברי הרב אליהו, מדובר בפסק בוררות שהשארתו על-כנו מכשירה "עוקץ" שרקם טויטו נגדו, ובפסק הנותן הכשר ל"עוקץ" זה.